מיקרוסופט רשמה פטנט לזיהוי טביעת אצבע על מסך מגע

הפטנט החדש יאפשר זיהוי ביומטרי ודאי של המשתמש במכשירים כמו טאבלטים וסמארטפונים

מיקרוסופט רשמה פטנט על טכנולוגיה של סורק דיגיטלי לטביעת אצבע וכף היד, הידועה יותר בתור קלט biokinematic, כך על פי אתר bizjournals. טכנולוגיה זו תאפשר למסך המגע להשתמש בטביעות אצבעות כדי לזהות את המשתמש.

רישום הפטנט לא מפתיע. אחד התחומים הטכנולוגיים המתפתחים ביותר היום וכנראה גם בשנים הקרובות, הוא הטלרפואה (telemedicine) ומיקרוסופט רוצה שהטאבלט החדש שלה ה- Microsoft Surface tablet יכלול אמצעי זיהוי חולה. הטכנולוגיה החדשה תאפשר למשתמש לסרוק את כף היד והאצבעות על גבי מסך המגע של ה- Surface והרופא ידע בצורה ודאית כי מדובר בחולה המסויים.

הפטנט אושר ב-5 ליולי השנה ובמיקרוסופט אומרים כי "מסך המגע הנמצא בשימוש בטאבלטים וטלפונים ניידים אינו תומך ברזולוציה גבוהה מספיק כדי להשיג תמונה שמישה של טביעות האצבע או כף היד שיכולה לשמש לבידול בין המשתמשים. כתוצאה מכך, טכניקות ביומטריות הקשורות לטביעת אצבע וסריקה של כף היד לא אומצו באופן נרחב במכשירים כמו טאבלטים וטלפונים ניידים".

היבט נוסף הקשור לטכנולוגית זיהוי ביומטרי ולפטנט, קשור לאבטחת מידע. היום, הערך של תיק רפואי גנוב יכול להגיע לשווי כספי של עד כדי 50 פעמים שוויו של מספר הביטוח הלאומי (Social Security number) של אדם מסויים. וככל שיואץ המעבר מתיקים רפואיים מודפסים לכאלו אלקטרוניים, כך יגדל גם הסיכון לגניבת רשומות רפואיות אלקטרוניות ואמצעי זיהוי ביומטריים יהפכו להיות קריטיים לתעשיית הרפואה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית