סקר של אלוט: בית אב מוכן להוציא בחודש כ-19 ש"ח על אבטחת מידע

ארז ענתבי - יחצ

אלוט תקשורת בע"מ פרסמה את ממצאי דוח מגמות אבטחת תקשורת לרבעון שלישי 2018, אשר בוחן את רמת האמון של צרכנים המתגוררים בבתים מחוברים במכשירים חכמים (IOT). הדוח מציג כי רמת האמון באמצעי האבטחה של המכשירים החכמים הינה נמוכה והם מוכנים לשלם תוספת לצורך קבלת אבטחה אשר תבטיח הגנה של הבית המחובר.

הדו"ח מדגיש כי זו הזדמנות גדולה עבור ספקי האינטרנט (ISP) לספק שירותי אבטחת  סייבר מדויקים למנויים באמצעות הרשת/ ראוטר. (נזכיר כי אלוט היא ספקית שירותי אבטחת מידע של ספקי תקשורת בארץ. אז המסקנה מפתיעה…)

בהסתמך על מידע אנונימי שנאסף מ-1,261 צרכנים מ-10 מדינות, דוח מגמות אבטחת תקשורת בוחן אילו מכשירים חכמים נמצאים בשימוש ובאיזו תדירות; מהי רמת המודעות של הצרכנים לסיכוני אבטחה של מכשירים חכמים; ומהי רמת האמון של הצרכנים באמצעי האבטחה של המכשירים המחוברים שברשותם. הדוח חושף האם קיימת נכונות של הצרכנים לשלם עבור שירותי אבטחה של מכשירים חכמים וכמה הם מוכנים לשלם עבור כך.   

ממצאי דוח מגמות אבטחת תקשורת הינם:

בממוצע קיימים כ-8.4 מכשירים חכמים בכל בית, הכוללים ברובם טלפונים חכמים וטאבלטים, המגדילים את שטח הפגיעה עבור האקרים

מחצית מהמשיבים מודעים לסיכונים בשימוש במכשירים חכמים ורק 20% מהמשיבים אינם מרוצים מרמת האבטחה המובנית במכשירים חכמים.

החשש העיקרי של צרכנים מאבטחת מכשירים חכמים(IOT) הינו אובדן פרטיות(28%), הסתמכות יתר על טכנולוגיה(26%) ותקיפות סייבר(22%).

74% מהצרכנים מגלים מודעות ומציגים חשש משימוש במכשירים חכמים.

72% מבתי אב מוכנים לשלם תשלום חודשי ממוצע של כ-5.26$ עבור שירותי אבטחה. (כ-19 ש"ח בחודש).

"המחקר של אלוט מציג שיפור ניכר ברמת המודעות של הצרכנים לסיכוני אבטחה של IOT". אמר פטריק דונגן (Patrick Donegan), אנליסט בכיר בחברת אנליזה של אבטחת סייבר, HardenStance. "השאלה הנשאלת היא מי יכול לבנות מודלים עסקים מעשיים שיתאימו להזדמנות?"

"בשארית 2018 צפויה צמיחה מתמשכת של שוק המכשירים החכמים(IOT ), כאשר האנליסטים של Gartner מעריכים ששווי השוק יגיע למיליארד דולר. דוח מגמות אבטחת התקשורת חושף שספקי האינטרנט צפויים להרוויח מהגידול, על ידי מינוף הקשר מול המנויים, באמצעות אספקת שירותי אבטחה ממותגים על גבי הרשתות שלהם".

"הדוח מספק מבט מקרוב לחששות האמיתיים של צרכנים המשתמשים במכשירים חכמים(IOT) וחושף עובדות מדהימות. לדוגמא, כאשר נשאל מי מהצרכנים ירכוש שירותי אבטחה, כ-73% מהנשאלים הציגו עדיפות. מבין אלה, רק 22% העדיפו את ספק שירותי האינטרנט שלהם, השני מבין המבחר בהשוואה לשלושה מותגי אבטחה מובילים ומותג רביעי "אחר"', אמר רונן פריאל,  סמנכ"ל מוצר ואסטרטגיה באלוט." לספקי האינטרנט ישנה הזדמנות ייחודית לחנך באופן ישיר את המנויים באשר ליתרונות שירותי אבטחת הרשת וההגבלות של מכשירי קצה בהם לא ניתן להעלות את תוכנת אנטי וירוס, בכך יעניקו דחיפה נוספת למוצרי ושירותיIOT וביסוס מקומם של ספקי השירותים כספקי האבטחה הנבחרים על ידי הצרכנים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית