הערכה: צפויה הרחבת פעילות של מטוסי F-35 ישראלים מעל סוריה. הסיבה: סוללות הS-300

מומחי תעופה צבאיים בעולם מעריכים כי הכנסת סוללות S-300 למערך ההגנה האווירי הסורי תביא לשימוש גובר במטוסים חמקניים מצד ישראל באזור

צילום: רס"ן עופר

נוכח השיפור במערכות ההגנה האווירית בסוריה יש להניח שמטוסי F-35 'אדיר' של חיל האוויר הישראלי "יראו הרבה  ACTION בעתיד הקרוב" כדי לבחון את יכולות ה-ELINT (מודיעין אלקטרוני) שלהם נוכח סוללות הגנ"א החדשות בסוריה. יכולות אלו מאפשרות למטוסי 'אדיר' לאתר ולזהות  מערכות הגנ"א חדישות. מטוסי 'אדיר' ישראליים בוחנים גם את מערכות הנשק שלהם נוכח ההתפתחויות בסוריה, וכן ללא ספק יתרגלו משימות לוחמה אלקטרונית (EW) מיוחדות האופייניות למטוסי החמקן.

מומחי התעופה הצבאית של אתר THE AVIATIONIST בחנו את הזירה האווירית במזרח התיכון בעקבות העברת סוללות S-300 רוסיות לסוריה, ומסקנתם  היא כי אין להעלות על הדעת שישראל תתקוף את הסוללות כל עוד הן בידיים רוסיות ובפיקוח רוסי מלא.

עוד הם כותבים כי נוכחות מכ"מים ומטוסי ביון רוסיים בסוריה מדאיגה מכיוון שהרוסים יכולים עתה לזהות המראות מבסיסים ישראליים, וכן יש להם יכולת "לאפיין" את חתימת המכ"ם של מטוסי F-35 באורכי גל מסויימים שבהם משתמשים מכשירי מכ"ם.

עוד כותב AVIATIONIST  כי חיל האוויר הישראלי למד היטב את  מערכות הגנ"א הסוריות כאשר התאמן נגד סוללות S-300 PMU-1 של חיל האוויר היווני בכרתים בשנת 2015. 10 מטוסי F-16I  'סופה' התאמנו בהפעלת שיטות התחמקות מפגיעת הטילים כאשר תקפו בסימולציות מטרות קרקע מוגנות על ידי סוללות S-300.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית