לוקהיד מרטין רוצה לשווק את הספייק NLOS בשוק האמריקאי

השיחות והבדיקות הן רק המהלכים האחרונים במסע של חמש שנים למכור לצבא ארה"ב את הספייק NLOS. לטיל של רפאל טווח פי ארבע מטיל ההלפייר האמריקאי

קרדיט: רפאל

לפני שלושה שבועות נסעו מומחי הצבא האמריקני למדבר הנגב כדי לבחון את הגרסה האחרונה, ארוכת הטווח של טיל הספייק של רפאל. כך לפי דיווח של breakingdefense. במסגרת הניסוי, ה- NLOS נורה ממסוק אפאצ'י ופגע במטרה במרחק 20 מייל - פי ארבעה מרחק מטיל ההלפייר של ארה"ב. השיחות והבדיקות הן רק המהלכים האחרונים במסע של חמש שנים למכור לצבא ארה"ב את הספייק NLOS.

"הטיל פגע במטרה בדיוק מרבי", אמר משה אלעזר, ראש מערכות הקרקע של רפאל. בעוד שצבא ארה"ב טרם הגיש בקשה רשמית למערכת, אמר אלעזר כי יצרנית הנשק הישראלית ושותפתה האמריקאית, לוקהיד מרטין, נמצאות כעת בשיחות "שאני בטוח כי יובילו לחוזה בעתיד קרוב."

במצב NLOS, הטיל עושה את הגישה הראשונית שלו על ידי הקואורדינטות במפה, באמצעות שילוב של GPS - אשר ניתן לשבש - ומערכת אינרציאלית (INS) - שלא ניתן לשבש. כאשר הטיל מתביית על המטרה, המצלמה האלקטרו אופטית בטיל מספקת למפעיל תצוגה בזמן אמת של אזור היעד.

הפרסום נעשה על רקע זכייתה של לוקהיד מרטין בתחילת החודש בחוזה על סך כ631 מליוני דולרים לייצור טילי הלפייר עבור הולנד ויפן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית