משרד ההגנה הרוסי: "צה"ל התיר רשלנות נפשעת או חוסר מקצוענות, ועל כן האשמה כולה היא על ישראל"

גנרל קונשנקוב הכחיש את טענת ישראל כאילו מטוסיה כבר לא היו באזור כאשר הסורים שיגרו טילים לעבר המטוס הרוסי, באומרו כי מטוסי F-16 עזבו את האזור עשר דקות אחרי שקיבלו מידע על הפלת המטוס

צילום מסך מהטלוויזיה הרוסית

"הצבא הישראלי הוא שהתיר רשלנות נפשעת או חוסר מקצוענות, ועל כן האשמה כולה היא על ישראל", אמר  דובר משרד ההגנה הרוסי גנרל איגור קונשנקוב בתדרוך לכתבים שקיים ביום ראשון במוסקווה, שבו הטיל על ישראל את האחריות להתרסקות מטוס האיליושין-20 הרוסי.

חיל האוויר הישראלי הטעה את הרוסים בכך שסיפק מידע מוטעה על מה שהתרחש באזור התקיפה ב-17 בחודש. ולכן מטוס האיליושין לא יכול היה לטוס למקום בטוח יותר. "כיום יש לנו הרבה יותר מידע על נסיבות התרסקות המטוס, ואנו יכולים להציג דוח מפורט מבוסס על צילומי מכ"ם אובייקטיביים, כולל אלו של מערכת המידע PLOTTO. על פי מידע זה, המשיך ואמר דובר משרד ההגנה, האיליושין פתח בהליכי נחיתת חירום אחרי שנפגע מטיל, בעוד טייסי F-16 ישראליים משתמשים בו כמגן נגד טילי הגנ"א סוריים. מטוס ישראלי אחד תימרן התקרבות לאיליושין והוא נראה כאילו היה טיל סורי.

גנרל קונשנקוב הכחיש את טענת ישראל כאילו  מטוסיה כבר לא היו באזור כאשר הסורים שיגרו טילים לעבר המטוס הרוסי, באומרו כי מטוסי F-16 עזבו את האזור עשר דקות אחרי שקיבלו מידע על הפלת המטוס. "הצבא הישראלי הוא שהתיר רשלנות נפשעת או חוסר מקצוענות ועל כן  האשמה היא כולה על ישראל", אמר הגנרל, והוסיף כי למשרד ההגנה יש הקלטות שמע המוכיחות שחיל האוויר הישראלי הזהיר את הרוסים בשפה הרוסית על תקיפת מטרות בסוריה כאשר האיליושין כבר הופל. השיחה התנהלה ברוסית ולמשרד ההגנה יש הקלטה של השיחה", אמר דובר משרד ההגנה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית