התעצמות ימית רוסית חסרת תקדים מול חופי סוריה

ספינת חיל הים הרוסי (צילום: AP)

הצי הרוסי מציב שייטת של לפחות 10 ספינות קרב מול חופי סוריה, וזה הריכוז הימי הרוסי הגדול ביותר מאז החלה מוסקבה בהתערבות במשבר בסוריה לפני כשנתיים. יש סבורים כי זה הריכוז הימי הרוסי הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה.

העיתון 'איזווסטיה' מדווח מפי מקורות של משרד ההגנה הרוסי, כי הידיעות על השייטת החדשה מול חופי סוריה מתפרסמות יום אחרי שדובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשיקוב הביע באוזני כתבים במוסקבה דאגה מההכנות כביכול של ארה"ב  למתקפת טילי שיוט נגד צבא סוריה לקראת המתקפה הצפויה באידליב.

אניית הדגל של השייטת הרוסית החדשה היא סיירת הטילים המונחים 'מרשל יוסטינוב', וכן בשייטת ספינה גדולה ללוחמה נגד צוללות, שלוש פריגטות רוסיות חדישות, אניית סיור גדולה, שלושה סטי"לים קטנים יותר ושתי צוללות מדגם K. רבות מספינות אלו, כותב 'איזווסטיה', חמושות בטילי שיוט מדגם KALIBRE.

לדברי DEFENSE NEWS אניות רוסיות נוספות עושות את דרכן למזרח הים התיכון.

לדעת מומחים, השייטת הרוסית שפעלה בסוריה לפני כשתיים כללה נושאת מטוסים ועוד כמה אניות קרב כבדות. לעומת זה, האניות בשייטת שהופיעה עתה מול סוריה מורכבת מספינות מלחמה קטנות יותר, אך כולן חמושות בטילי שיוט. דבר זה מוכיח כי יתכן שרוסיה  מאותתת בכך שהיא מתכוונת לסייע לצבא סוריה במתקפה הצפויה באידליב, המעוז האחרון של דאעש בסוריה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית