דאעש חזר לפעול בירדן

חוליית טרור הפעילה מטען חבלה מאולתר נגד כוח סיור של אנשי ביטחון דרומית מזרחית לעיר סלט בפיגוע ראשון לאחר שנתיים של שקט. שר הפנים הירדני אמר כי קיימות כוונות נוספות. האם דאעש יצליח לערער את הממלכה? 

https://kingabdullah.jo/en/news/king-visits-gendarmerie-public-security-directorates

הלחימה מול דאעש בדרום ומזרח סוריה מייצרת לחץ על ירדן. בימים האחרונים הופעל מטען חבלה מאולתר נגד כוח סיור של אנשי ביטחון דרומית מזרחית לעיר סלט. איש ביטחון נהרג ושישה נפצעו. חוליית פעילי הטרור, שביצעו את הפיגוע, נמלטה אל מבנה בעיר הסמוכה סלט. החוליה ניהלה חילופי אש עם כוחות הביטחון הירדנים שבמהלכה פוצץ המבנה. ארבעה אנשי ביטחון ירדנים נוספים נהרגו וכעשרים אנשי ביטחון ואזרחים נפצעו.

להערכת מרכז המידע למודיעין ולטרור ע"ש אלוף מאיר עמית, דפוס הפיגוע מתאים לדאעש אולם הוא לא קיבל עד כה אחריות, יתכן משיקולים הנוגעים לביטחונם של פעילים נוספים שאחריהם מחפשים כוחות הביטחון הירדנים. זוהי פעולה ראשונה בירדן לאחר כשנתיים של רגיעה ביטחונית. לפי אותו פרסום, שר הפנים הירדני התבטא במסיבת עיתונאים, כי קיימות כוונות נוספות לפגוע ביעדים ביטחוניים ובהתקהלויות ציבוריות.

השר ציין כי הטרוריסטים שביצעו את הפיגוע הינם בעלי אידיאולוגיה "תכפירית" (קרי, סלפית ג'יהאדיסטית), התומכים בדאעש. על פי דיווח ערוץ פראנס 24 נעצרו ע"י המודיעין הירדני ב-8 באוגוסט 2018 כ17 פעילי דאעש, שתכננו לבצע פיגועים נגד מרכזים ביטחוניים, צבאיים, מסחריים וכלי תקשורת במהלך נובמבר 2017. חלק מהפיגועים היו אמורים להתבצע בו זמנית כדי לזרוע בהלה ותוהו ובוהו. ברשות פעילי ההתארגנות אותרו נשק וציוד, שנועדו לשימוש בפיגועים המתוכננים. לשם מימון הפיגועים תכננה ההתארגנות לשדוד בנקים ולגנוב מכוניות.

"על פי אנשי הביטחון ומומחים ירדנים לענייני ארגונים אסלאמיים בירדן, עומד דאעש מאחורי הפיגוע. דאעש , מכל מקום, לא קיבל עד כה אחריות לביצוע פיגוע. להערכתנו דפוסי הפיגוע תואמים את אופן התנהלותו של דאעש. יתכן והימנעות דאעש מלקבל אחריות על הפיגוע נובעת מאי רצונו להקשות על פעילי דאעש נוספים בירדן, שאחריהם מחפשים עתה כוחות הביטחון הירדנים. אם הערכה זאת נכונה יתכן שהודעת קבלת האחריות של דאעש תפורסם במועד מאוחר יותר", כותבים בפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית