ביומטריה התנהגותית. בנקים יודעים מי אתם על בסיס הנגיעות שלכם במסך

bigstockphoto

"כאשר אתה גולש באתר וסמן העכבר נעלם, זה יכול להיות תקלה במחשב - או שזה עשוי להיות מבחן מכוון כדי לגלות מי אתה. הדרך בה אתה לוחץ, גולל ומקליד על מסך הטלפון או המקלדת יכולה להיות ייחודית כמו טביעות האצבעות שלך או תכונות הפנים. כדי להילחם במרמה, מספר גדל והולך של בנקים וסוחרים עוקבים אחר תנועות פיזיות של המבקרים, תוך שימוש באתרי אינטרנט ובאפליקציות של הבנק", כותבים בניו יורק טיימס.

ישנם בנקים המשתמשים בטכנולוגיה זו רק ​​כדי להתמודד עם התקפות אוטומטיות ולאתר עסקאות חשודות, אבל אחרים הולכים הרבה יותר רחוק, וצוברים עשרות מיליוני פרופילים שיכולים לזהות לקוחות על ידי איך שהם נוגעים ומשתמשים באפליקציה הסלולרית או באתר האינטרנט שלהם.

איסוף הנתונים אינו נראה לאלה שצופים בהם. באמצעות חיישנים בטלפון או בקוד באתרי אינטרנט, חברות יכולות לאסוף אלפי נקודות נתונים, הידועות בשם "ביומטריה התנהגותית", כדי לעזור להוכיח אם משתמש דיגיטלי הוא בעצם האדם שהיא טוענת.

"הזהות היא המטבע הדיגיטלי האולטימטיבי, וזה נשפך בקנה מידה תעשייתי", אמר אליסדר פוקנר, ממייסדי ThreatMetrix, אשר עושה תוכנות גילוי הונאה עבור סוחרים גדולים וחברות פיננסיות. רבים מהלקוחות של החברה שלו משתמשים כעת בבדיקות ביומטריות התנהגותיות או בוחנים אותן.

חסידי הפרטיות רואים את הכלים הביומטריים כבעלי פוטנציאל מטריד, בין היתר משום שחברות מעטות חושפות בפני המשתמשים מתי ואיך מתבצע מעקב אחר ההתנהגות שלהם. "ראינו כי ככל שיותר נתונים נאספים על ידי חברות, כך הן ינסו למצוא שימושים לנתונים האלה", אמרה ג'ניפר לינץ', עורכת דין בכירה של קרן Front Electronic Foundation. "זה זינוק קטן מאוד מהשימוש לזהות הונאה באמצעות יכולת כזו למצב שבו החברה לומדת מידע אישי מאוד עלייך."

בישראל? ובכן, המפקח על הבנקים או רשות ההגנה על הפרטיות טרם הוציאו חוזרים רשמיים מה או אסור לבנק או ארגון פיננסי לעשות סביב טכנולוגיה בתחום הביומטריה התנהגותית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית