ירי ללא הפסקה: עשרות שיגורים לשטח ישראל; צה"ל תקף למעלה מ-120 מטרות בעזה

הפלסטינים ירו מטח נוסף לעבר שטח ישראל, לאחר לילה של ירי בלתי פוסק משטח הרצועה. צה"ל תקף בתגובה למעלה מ-120 מטרות ויעדי טרור ברחבי רצועת עזה. גורם צבאי בכיר: "חמאס יבין כבר בשעות הקרובות שלא בטוח שהוא בחר בכיוון הנכון"

עזה במהלך תקיפות צה"ל (צילום: AP)

הירי מרצועת עזה אינו נפסק: לראשונה מאז החל סבב ההסלמה הנוכחי בשעות הערב אמש (רביעי), נשמעה אזעקה בעיר אשקלון, במהלך מטח רקטות שנורו לעבר שטח ישראל. עד כה, מאז החל הסבב, נורו לעבר ישראל למעלה מ-150 רקטות. מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" יירטה 25 רקטות. במהלך הירי נפצעה באורח קשה עובזת זרה מפגיעה במבנה במועצה האזורית אשכול. מספר בני אדם נוספים נפצעו באורח קל.

גורם צבאי בכיר אמר כי "אנחנו מתקרבים למערכה בעזה, שבה חמאס יוכה מכה קשה". לדבריו, "צה"ל מתגבר משמעותית את הכוחות בדרום ומכין את המשך התגובה שלו. חמאס יבין כבר בשעות הקרובות שלא בטוח שהוא בחר בכיוון הנכון". כמו כן, הגורם מסר כי החל גיוס מילואים בסוללות כיפת ברזל, שנפרסה בעוד מוקדים. הוא הוסיף: "אם יידרש, נפנה ישובים עד 4 ק"מ מהרצועה".

בתגובה לירי מרצועת עזה תקף צה"ל למעלה מ-120 מטרות ויעדים ברחבי עזה. לדברי הגורם הצבאי, "אנחנו מוכנים להמשך התקיפות. נמשיך לתקוף ולתקוף ולתקוף. אני לא משחק מטקות בחוף הים עם חמאס". הוא הבהיר כי "מדי פעם צריך להסביר לאויב שלך מה המחירים שהוא צריך לשלם - או שחמאס יחזור להבנות 'צוק איתן' או שיבין שכדאי לו לחזור להבנות 'צוק איתן'. ייתכן שזה יימשך עוד זמן כדי להשיב את השקט לדרום".

בהקשר לגלי התקיפות שביצע צה"ל במהלך הלילה אמר כי "התקיפות יימשכו בשעות הקרובות. אנחנו נשנע לא מעט כוח לזירת הדרום. מה יקרה בשעות הקרובות משמעותי - החשבון שחמאס יגיש לאזרחים שלו יהיה חסר הישגים. כל מה שרצינו להשמיד הלילה בוצע בצורה טובה".

על פי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, כל הקייטנות שתוכננו להיום בעוטף עזה לא יתקיימו. בנוסף, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות אחרות וגם עבודה חקלאית נאסרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית