DYNETICS ולוקהיד מרטין מפתחות לצבא ארה"ב מערכת נשק לייזר

צבא ארה"ב חתם על חוזה בשווי 10 מיליון דולר עם החברות לפיתוח השלבב המתקדם של מערכת נשק ניידת מבוססת לייזר. היעד - ייצור מדגים טכנולוגיות של המערכת עד ינואר 2019

אילוסטרציה: לוקהיד מרטין

צבא ארה"ב חתם על חוזה בן 10 מיליון דולר עם חברות DYNETICS ולוקהיד מרטין לפיתוח השלב המתקדם של מערכת נשק ניידת מבוססת לייזר בעוצמה של 100 קילו-וואט.

חברת לוקהיד מרטין מסרה שנשק לייזר מתאים במיוחד להתמודדות עם איומים בעלי עלויות נמוכות, מכיוון ששיגור קרן לייזר איננה עניין יקר. המערכת שחברת DYNETICS כבר העובדת עליה כקבלן ראשי ולוקהיד מרטין קבלן משנה, היא בעלת רמת אמינות גבוהה וייחודית לפעולה בתנאי שטח קשים בשדה הקרב.

הצוות המשותף לשתי החברות השלים באחרונה להכין מסמך המשיב על דרישות הצבא האמריקני בהקשר למערכת נשק הלייזר, והשלב הבא, שעליו הוחלט, הוא ייצור מדגים טכנולוגיות של המערכת עד ינואר 2019.

סגן נשיא חברת DYNETICS רוני כרוניסטר אמר כי מדובר במערכת נשק פשוטה להפעלה, נשק בעל אנרגיה גבוהה שניתן להפעילו במשך שנים בתנאי קרקע הקשים ביותר. ואילו איאן מקרני, ראש הפרוייקט בלוקהיד מרטין, הסביר כי נשק לייזר יכול לשמש  ליירוט קבוצות של כטמ"מים תוקפים וכן ליירוט פגזי ארטילריה, רקטות ופצצות מרגמה.

לדבריו, ייערכו  בשנת 2022 ניסויים מבצעיים של מערכת נשק לייזר ניידת בעוצמה של 100 קילו-וואט שתותקן על כלי רכב מיוחד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית