שר הביטחון לתושבי עזה: "כל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות"

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות", כך אמר שר הביטחון, אביגדור ליברמו, במהלך סיור והערכת מצב שקיים במעבר כרם שלום, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו-רוקון.

"ראינו אתמול את היום הרגוע ביותר, אולי מאז ה-30 במרץ", המשיך ליברמן והוסיף כי "לכן המסר שלי לתושבי עזה הוא: אחריות, והמפתח בין היתר זה הלחץ שאתם, תושבי עזה, תפעילו על הנהגת החמאס. אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול, אז ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. אבל המפתח זה שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים".

שר הביטחון אמר עוד כי "אנחנו גם היום למרות המצב המורכב ולמרות התבערה והשריפה שראינו במקומות כאלו ואחרים אצלנו, עדיין ממשיכים להעביר מזון ותרופות. איננו יכולים לעשות מעבר לכך וכמו שאמרתי לגבי ייצוא סחורות, טובין, חקלאות, טקסטיל, כל הדברים האלו, אך ורק במידה ויישמר שקט מוחלט בצד שלנו, לא בלונים, לא עפיפונים ולא פרובוקציות.

"בימים אלו עוברות בממוצע כ-140-143 משאיות ביום. בשיא היו עוברות פה 1,000-1,100 משאיות ביום. אז זה כל ההבדל ושכל אחד בצד השני יעשה את החישובים שלו", דברי השר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית