מערכת הספיידר של רפאל מבצעית באופן רשמי בסינגפור

https://www.mindef.gov.sg/web/portal/mindef/news-and-events/latest-releases/article-detail/2018/july/04jul18_nr2

בטקס מיוחד שנערך בבסיס הצבא צ'אנג פארק בסינגפור הוכרזו כ"בעלות יכולות מבצעיות מלאות" מערכות הגנה אווירית שפותחו בישראל (רפאל) – DERBY SPYDER וטילי קרקע-אוויר פיתון-5. הטקס נערך בנוכחות שר בכיר ממשרד ההגנה של סינגפור ד"ר מוחמד מאליכי בן אוסמן.

בטקס, הדגיש ד"ר מאלכי את המשמעות של אבן דרך זו לשיפור הכולל של יכולות הדור הבא של הכוחות המזוינים של סינגפור (SAF). הוא אמר כי "SPIDER היא שיפור ממערכת ה-Rapier מכיוון שהיא מסוגלת ליירט לא רק מטוסים, אלא גם חימושים, ולכן זו הרחבה למגוון האיומים שההגנה האווירית שלנו יכולה להתמודד עמם".

"המערכת פועלת בכל מזג אוויר עם מערכת אינפרא אדום וטילים מונחים מכ"ם, ה- SPIDER יכולה ליירט איומים אוויריים ביותר מפי שניים מהטווח ופי שלוש גובה ממערכת הRapier, תוך שילוב מספר מטרות בו זמנית ".

WORLD DEFENSE מוסר כי מערכת הגנ"א 'ספיידר' פועלת בכל מזג אוויר ודורשת צוות של ארבעה בלבד לפריסה. צוותי הסוללות עברו באחרונה סדרות הכשרה ואימונים והשתתפו בתרגילים בסינגפור ומחוצה לה. "מערכת 'ספיידר' מגינה עתה על שמי סינגפור יחד עם יתר מרכיבי חיל האוויר", אמר שר ההגנה. בטקס השתתפו גם רמטכ"ל צבא סינגפור גנרל מלווין אוג ומפקד חיל האוויר גנרל מרווין טאן. 

מקור: mindef.gov.sg

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית