הצבא הרוסי בונה ענן אכסון מידע "לשמירת מידע מסווג"

אילוסטרציה: Bigstock

הצבא הרוסי בונה ענן אכסון מידע ענקי שיאפשר לו להמשיך לפעול במקרה שייפגע או יותקף במתקפת סייבר הקשר לאינטרנט העולמי. "הצבא הרוסי יקבל ענן אכסון מידע לשמירת מידע מסווג", כתב העיתון הרוסי איזווסטיה. הענן יסתמך על מרכזי מידע (DATA CENTERS), וייבנה בעזרת תוכנה וחומרה שכולה תוצרת רוסיה, בסכום הנאמד בששה מיליון דולר. העבודה אמורה להסתיים בשנת 2020.

איזווסטיה מוסיף כי מרכז המידע הראשון כבר נבנה בפיקוד הדרומי של צבא רוסיה, האזור הכולל את חצי האי קרים ואת אוקראינה המזרחית ידועת הקרבות. מאז 2014, כותב DEFENSE ONE, ביצע הצבא הרוסי כמה מתקפות סייבר ומידע (INFORMATION ATTACKS) נגד תשתיות ומתקני ממשלה באוקראינה על מנת לשבש את היציבות במדינה. מרכז המידע החדש שנבנה פגיע פחות לתקיפות-נגד של פצחנים (האקרים) אוקראינים.

הענן החדש יחבר בין כל מרכיבי האינטרנט הצבאי הרוסי הענקי. יועצו הבכיר של פוטין לנושאי IT התבטא כי במקרה של מלחמה, תוכל המדינה להתנתק מרשת האינטרנט העולמית ולהמשיך לפעול ולתפקד. רשת האינטרנט הצבאי הרוסי מכונה CLOSED TRANSFER SEGMENT. באחרונה התבטאו כמה אישים רוסיים בכירים כי נושא ה-BIG DATA ממלא תפקיד חשוב ביותר בתהליכי המודרניזציה של רוסיה והמעבר לטכנולוגיות דיגיטליות, המותקנות גם במערכות הצבאיות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית