מינהלת תוכנית ה-F-35 בפנטגון העניקה ללוקהיד מרטין חוזה נוסף בהיקף של 1.4 מיליארד דולר להמשך פעילויות האחזקה

החוזה השנתי יסייע לממן את פעילויות התחזוקה והתמיכה עבור המטוסים שנמצאים בשימוש וכן עבור המטוסים העתידיים, שמתוכננים להסתכם בכ-3000 מטוסים

צילום: לוקהיד מרטין

מינהלת תכנית ה-F-35 בפנטגון (JPO), העניקה ללוקהיד מרטין חוזה נוסף בסך 1.4 מיליארד דולר להמשך פעילויות האחזקה והתפעול של צי מטוסי ה- F-35 בארה"ב וברחבי העולם.

החוזה השנתי יסייע לממן את פעילויות התחזוקה והתמיכה עבור המטוסים שנמצאים בשימוש וכן עבור המטוסים העתידיים, שמתוכננים להסתכם בכ-3000 מטוסים. הפעילויות כוללות תחזוקה של המערכות האוויריות, הכשרות לטייסים ואנשי תחזוקה, הקמת יכולות דרג ד', תמיכה הנדסית, מערכות ה-ALIS, ניתוח מידע, ניהול הצפי התפעולי, לוגיסטיקה, שרשרת האספקה ועוד.

"חוזה זה הוא גורם קריטי להבטיח את כשירותם של מטוסי ה-F-35 ברחבי העולם ואת מוכנותם לביצוע המשימות", כך אמרה בריג'יט לודרדייל, סגנית נשיא לתמיכה עבור מטוסי ה-F-35 בלוקהיד מרטין. "אנחנו נוקטים בפעולות משמעותיות להבטיח את מוכנותם וזמינותם לפעילות של מטוסי ה-F-35  והפחתת עלויות האחזקה (Sustainment) הכוללות של המטוס. ככל שתוכנית התמיכה תתבגר וציי המטוסים ברחבי העולם יגדלו, נוכל להמשיך ולהוריד את ההוצאות ולהגדיל את היכולות והזמינות לעומת מטוסי הדור הרביעי".

לוקהיד מרטין נוקטת בפעולות נרחבות להקטין את ההוצאות ולהגדיל את המוכנות והזמניות של המטוסים. בין הפעולות ניתן לציין את הגדלת הרשת העולמית של שרשרת האספקה ובכך את זמינות, תפוקת ומספר החלפים והכלים הזמינים; השקעה בכלי דיאגנוסטיקה וניתוח מידע; מימון מוקדם לרכישת חלפים בכמויות נצרכות וייצור ויצירת הזמנות מתוזמנות ומנוהלות - ובכך להוזיל עוד יותר את המחירים ולהגדיל את זמינות החלפים.

עד כה, כ-280 מטוסים נמסרו ללקוחות בארה"ב וברחבי העולם והם מופעלים מ-15 בסיסים. יותר מ-580 טייסים ו-5600 אנשי תחזוקה הוכשרו לפעילות על המטוס כאשר צי המטוסים כולו צבר למעלה מ-130 אלף שעות טיסה. זמינות מערכות הנשק של מטוסי ה-F-35 ממשיכה להשתפר כאשר המטוסים החדשים יותר עוברים את רף ה-60% זמינות בממוצע וטייסות מסוימות פועלות בזמינות של למעלה מ-70%. החוזה שנחתם יחל להיות בשימוש החל מה-30 באפריל 2019.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית