חשש: משלוחי נשק מאיראן לסוריה ממשיכים כסדרם

בעוד משלוחי הנשק לסוריה אינם נדירים, טיסות אלה של איראן תפסו את תשומת הלב של המודיעין האמריקאי כי הם התרחשו בימים שלאחר ההתקפה ב-13 באפריל

https://youtu.be/rzzMBU-jKMM

המודיעין האמריקני עוקב אחרי שורה של טיסות מטען מאיראן לסוריה, כי ארה"ב חושדת כי הן נושאות מערכות נשק לסוריה לשימוש אפשרי של משטרו של בשאר אל-אסד או כוחות איראניים, כך נודע ל- CNN. גורם  ממשלתי מאשר ל- CNN כי הטיסות בוצעו, וארה"ב וישראל חוששות כי המטען עשוי לכלול אמצעי לחימה שיכולים לשמש בסופו של דבר לאיום על ישראל.

בעוד משלוחי הנשק לסוריה אינם נדירים, טיסות אלה של איראן תפסו את תשומת הלב של המודיעין האמריקאי כי הם התרחשו בימים שלאחר ההתקפה ב-13 באפריל על מטרות משטר אסד. גם הרטוריקה בין איראן לישראל עלתה בשבועות האחרונים סביב מעורבותה של טהראן באזורי סוריה, שניתן להשתמש בהם כדי לשגר טילים או מטוסים פוטנציאליים שיוכלו לפגוע בישראל.

מוקדם יותר השבוע, אתרי מדיה חברתית שעוקבים אחר תנועת התעופה העולמית רשמו לפחות שתי טיסות של מטוסי מטען של חיל האוויר הסורי IL-76 בין איראן לסוריה. לפי הפרסומים, טיסות אחרות, כולל לפחות אחת של מטוס מטען איראני, תפסו גם את תשומת הלב האמריקאית.

מקור: cnn.com

ועוד בנושא סוריה: סוכנות הידיעות הרוסית TASS מדווחת כי ב-28 בחודש ייפגשו במוסקבה שרי החוץ של רוסיה, איראן וטורקיה לשיחות בנושא המצב בסוריה. סרגיי לברוב, מוחמד זריף ו-מוולוט קווסוגלו  "ידונו בפתרון הבעיות בסוריה", נאמר בהודעת משרד החוץ הרוסי במוסקווה.

'ספוטניק ניוז' מפרסם ראיון עם המומחה לענייני צבא וביטחון הסורי חומיידי עבדאללה, שאמר לאתר הרוסי כי "ממשלת סוריה ממלאת עתה את מלאי הנשק שלה בנשק רוסי מודרני וגם משדרגת ומשפרת את מערכות ההגנה האווירית שלה, שחלקים ממנה נרכשו לפני שנים רבות". המומחה הסורי הוסיף כי "אספקת מערכת ההגנה האווירית הרוסית המתקדמת (S-300) לסוריה תשנה את המצב באזור".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית