תוכנית ה-F-35 השלימה את ניסויי הטיסה המקיפים ביותר בתולדות התעופה

טיסת הניסוי האחרונה התבצעה ב-11 באפריל בבסיס פטאקסנט ריוור במרילנד, כאשר מטוס הניסוי CF-2 של חיל הים השלים את משימתו לאסוף נתוני עומסים כשהוא נושא חימוש חיצוני שכלל פצצות JDAM מסוג GBU-31 בנות 2,000 ליברות (907 ק"ג) וטילי סיידווינדר AIM-9X מונחי-חום

צילום: לוקהיד מרטין

ניסויי הטיסה האחרונים במסגרת שלב פיתוח המערכת וההדגמה של תוכנית ה-F-35 הושלמו ב-11 באפריל. טיסת הניסוי האחרונה התבצעה ב-11 באפריל בבסיס פטאקסנט ריוור במרילנד, כאשר מטוס הניסוי CF-2 של חיל הים השלים את משימתו לאסוף נתוני עומסים כשהוא נושא חימוש חיצוני שכלל פצצות JDAM מסוג GBU-31 בנות 2,000 ליברות (907 ק"ג) וטילי סיידווינדר AIM-9X מונחי-חום.

מניסויי מדעי טיסה למערכות משימה, העבודה הקריטית שבוצעה על-ידי צוות הניסויים של ה-F-35 סללה את הדרך למסירת יכולת הפעולה המבצעית עם גרסת התוכנה בלוק 3F ללוחמים. יותר מאלף מהנדסי ניסויי טיסה, אנשי תחזוקה, טייסים ואנשי תמיכה הובילו את שלושת דגמי ה-F-35 למלוא מעטפת הטיסה שלהם כדי לבחון את ביצועי המטוס ואת תכונות הטיסה. צוות הניסויים ניהל שש הפעלות על נושאות מטוסים בים וביצע יותר מ-1,500 ניסויי נחיתה אנכית עם ה-F-35B. צוות ניסויי הטיסה השלים 183 ניסויים לשחרור חימוש; 46 ניסויים לבחינת הדיוק בשיגור חימוש; 33 ניסויי יעילות משימה, שכללו פעילות משותפת של עד שמונה מטוסי F-35 נגד איומים מתקדמים.

"השלמת ניסויי הטיסה של ה-F-35 היא הפסגה של עבודה קשה במשך שנים רבות ומסירות של הצוות המשותף לממשלה ולתעשייה", אמר תת-אדמירל מט ווינטר, מנהל תוכנית ה-F-35 במשרד ההגנה. "מאז הטיסה הראשונה של מטוס AA-1 בשנת 2006, תוכנית ניסויי הטיסה בשלב הפיתוח פעלה במשך יותר מ-11 שנים ללא תקריות, הוציאה יותר מ-9,200 גיחות, צברה יותר מ-17,000 שעות טיסה, וביצעה יותר מ-65,000 נקודות ניסוי כדי לאמת את היכולת והביצועים של התכן, העמידות, התוכנה, החיישנים ואמצעי החימוש של כל שלושת דגמי ה-F-35. ברכות לצוות הניסויים של ה-F-35 ולארגון הרחב יותר של התוכנית עבור אספקת היכולת העוצמתית והמכרעת הזאת ללוחמים".

"תוכנית ניסויי הטיסה של ה-F-35 מייצגת את תוכנית ניסויי הפיתוח המקיפה, הקפדנית והבטוחה ביותר בהיסטוריה של התעופה", אמר גרג אולמר, סגן נשיא והמנהל הכללי של תוכנית ה-F-35 בלוקהיד מרטין. "הצוות המשותף לממשלה ולתעשייה הדגים שיתוף פעולה ומומחיות יוצאי דופן, והתוצאות מעניקות לגברים ולנשים המטיסים את ה-F-35 ביטחון רב ביכולת המהפכנית של המטוס".

ניסויי הטיסה ההתפתחותיים הם מרכיב מפתח בשלב פיתוח המערכת וההדגמה של תוכנית ה-F-35, אשר יושלם רשמית בעקבות בחינה והערכה מבצעית והחלטה של משרד ההגנה לעבור לייצור המטוסים בקצב מלא.

בעוד שניסויי הטיסה שנדרשו לשלב פיתוח המערכת וההדגמה כבר הושלמו, ניסויי טיסה של ה-F-35 נמשכים כדי לתמוך בשיפורי יכולת בשלבים ובמודרניזציה של המערכת האווירית. מאמץ זה של המשרד המשותף לניהול התוכנית הוא חלק ממסגרת פיתוח היכולת ומסירתה, אשר תוסיף שיפורי יכולת בעיתוי הנכון כדי לשמור על השליטה האווירית נגד איומים מתפתחים.

צפו בטיסות הניסוי האחרונות:

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית