סיסיגייט: קשר"ר ושר התקשורת מנסים הצליחו (כנראה) לסדר את הפרעות התקשורת הסלולרית בדרום

תמונות מהדיון ומהסיור, לשימוש חופשי - לשכת השר קרא

לאחר פעילות מאומצת של משרדי הממשלה והצבא (תקשורת, צה"ל - ביטחון וחוץ) נראה כי נמצא הפתרון לשיבושי הקליטה באזור הדרום. בדיון חירום שכינס שר התקשורת איוב קרא עם כל הגורמים הרלוונטיים הועלו בפני השר הפעולות שבוצעו לפתרון הבעיה.
 
בדיון החירום שנערך במשרדי המועצה בשדות נגב השתתפו בין השאר ראשי המועצות המקומיות - תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, שי חג'ג, ראש מועצת מרחבים, סיגל מורן, ראש מועצת בני שמעון, אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב, תת אלוף נתי כהן, קצין הקשר והתקשוב הראשי, ונציגי חברות הסלולר פרטנר, פלאפון, סלקום והוט מובייל. 
 
השר קרא הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים לעקוב ולוודא כי אכן הבעיה נפתרה,  והוסיף בדבריו כי "נעשות פעולות נוספות מצד הגורמים הרלוונטיים בישראל האמונים על נושאי חוץ וביטחון על מנת שהבעיה לא תשנה". השר קרא הדגיש כי "אנו עושים מאמצים כבירים כדי לפתור את הבעיה, ואכן בימים האחרונים מורגשת הקלה ושיפור, ואני מאמין כי בתוך כמה ימים הבעיה תיפתר כליל. ביום שלישי בישיבת הממשלה בדימונה אף אעלה את האפשרות שחברות הסלולר יפצו את תושבי הדרום שנפגעו בשבועות האחרונים - כי אני בהחלט חושב שצריך ללכת לקראתם. אנחנו נעשה עוד פעולות, בלי לפרט יותר מדי - שיקלו את המצב וידאגו שלא ישנה."
 
תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב אמר בדיון כי "אנו ערים לכך שבעיות התקשורת נובעות מפעילות צבאית באזור סיני, אך עם זאת אנו דורשים כי עד שבעיה זו תפתר ממשלת ישראל צריכה למצוא פתרונות טכניים לפתרון הבעיה ולבחון את פיצוי בעלי העסקים והחקלאים אשר נפגעים כבר חודש ומוסיפים להפגע עד שימצא הפתרון לנושא."
 
מדוברות אשכול מוסרים כי על פי דיווח שנמסר לראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני מגורמי הצבא, השיבושים ברשת הסלולר טופלו והגיעו לכדי פתרון. במועצה מדווחים, כי אכן בשעות האחרונות לא היו שיבושים בתחומי המועצה ברשתות הסלולר וכי ההתקשרות בשלב הזה תקינה .
 
בחודש האחרון סבלו תושבי אשכול והאזור משיבושים ברשת הסלולר כתוצאה מפעילות בטחונית במצרים. תושבים לא יכלו להוציא ולקבל שיחות והודעות, העסקים באזור נפגעו, וכן הפעילות החקלאית השוטפת. בשיחות שקיים ראש המועצה עם שר הבטחון וקצינים בכירים כדי להאיץ את הפתרון לעניין, נמסר כי הנושא מטופל בדרגים הבכירים ביותר מול המצרים וכי פועלים להגיע להבנות והסכמות סביב העניין ולהימנע מנקיטת צעדים חד צדדיים שעלולים לפגוע בשיתוף הפעולה החשוב. 
 
גדי ירקוני: ״אני מקווה שאכן כפי שנמסר לנו, השיבושים הגיעו לסיומם ולא יחזרו על עצמם. הדבר הסב פגיעה קשה בתושבים, שבין אירועי החירום מנסים לקיים כאן שגרת חיים נורמלית כמו בכל אזור בארץ. עם גילוי המנהרה היום, קיבלנו תזכורת משמעותית לחשיבותה של תקשורת סלולארית תקינה באזור כה רגיש מבחינה בטחונית. ההליכים המשפטיים מול רשתות הסלולר עומדים בעינם ואנו מצפים לפיצוי התושבים על היעדר השירות כמתחייב בחוזה איתם ועל הפגיעה הקשה בעסקים בחודש האחרון״.
 
ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן: "אני מעריכה את המאמצים הרבים של צה"ל, משרד הביטחון ומשרד התקשורת לסיים את המשבר, אך עם זאת אני דורשת מהממשלה ומחברות הסלולר לדאוג לפיצוי ראוי לתושבי הדרום שממשיכים לשלם על השירותים שהם אינם מקבלים בחודש האחרון. התושבים נפגעים בצורה משמעותית ואינם יכולים לנהל חיי שגרה. אני מבינה את מורכבות המצב, אך כראש מועצה בדרום ונציגת התושבים בפני השלטון אמשיך ללחוץ ולפנות לכל הגורמים הרלוונטיים כדי לסיים את הטירוף הזה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית