סעודיה מצהירה: אם לאיראן תהיה פצצת גרעין. גם לנו תהיה

ביי ביי דוקטירנת בגין - סעודיה יוצאת מהארון הגרעיני ומצהירה - אם לאיראן תהיה פצצה, גם לנו תהיה פצצה. האם המזרח התיכון בדרך להתגרענות רבתית? 

https://www.cbsnews.com/news/saudi-crown-prince-says-irans-ayatollah-khamenei-is-very-much-like-hitler/

נסיך הכתר של ערב הסעודית, אמר לנורה אודונל בתכנית '60 דקות' כי סעודיה תשיג את פצצת הגרעין שלה בהקדם האפשרי אם איראן תפתח נשק גרעיני. הנסיך מוחמד בן סלמאן שוחח עם אודונל, במסגרת ראיון טלוויזיוני ראשון שלו. הראיון ישודר ב -60 דקות, יום ראשון, 18 במרץ בשעה 19:00 ET / PT.

מועד הראיון מעניין בשל הפגישה הצפויה של הנסיך עם הנשיא טראמפ , בין היתר, סביב הרצון של ארה"ב למכור לסעודיה כורים גרעיניים לתחנת החשמל הגרעינית שהיא בונה. לרוב, ארה"ב מחתימה מדינות שקונות ממנה טכנולוגיה גרעינית על הסכם שקרוי "הסכם 123". מהות ההסכם היא הצהרה שהמדינה הרוכשת לא תשתמש בטכנולוגיה לייצור פצצת גרעין.

ובכן, הנסיך הסעודי קבע בראיון תנאי מקדים לפגישה עם טראמפ - סעודיה לא מתכוונת לעמוד בהסכם.

בריאיון, הנסיך הסעודי משווה את חמינאי להיטלר. "כי הוא רוצה להתרחב. הוא רוצה ליצור פרויקט משלו במזרח התיכון, בדומה להיטלר שרצה להתרחב באותה תקופה. מדינות רבות בעולם ובאירופה לא הבינו עד כמה מסוכן היטלר עד מה שקרה, קרה. אני לא רוצה לראות את אותם אירועים קורים במזרח התיכון."

לגבי ההשוואה בין איראן לסעודיה, אמר בן סלמאן: "איראן אינה יריבה לסעודיה. צבאה אינו בין חמשת הצבאות הראשונים בעולם המוסלמי. הכלכלה הסעודית גדולה מהכלכלה האיראנית. איראן רחוקה מלהיות שווה לסעודיה".

לגבי הגרעין: "סעודיה לא רוצה להשיג פצצה גרעינית, אבל ללא ספק, אם איראן תפתח פצצה גרעינית, נשיג אחת בהקדם האפשרי", אמר בן סלמאן .

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית