ארה"ב: הועדה לאנרגיה אטומית של פקיסטן שימשה כסות להברחת מוצרים אסורים לפקיסטן

על פי כתב אישום בארה"ב, שלושה פקיסטנים, שניים מהם עם אזרחות אמריקאית, פעלו במשך ארבע שנים להברחת מוצרים אסורים מארה"ב לפקיסטן. בין היתר, תחת שימוש בכסות הועדה לאנרגיה אטומית של פקיסטן

צילום מסך: מתוך אתר PAEC

כתב אישום נגד אב ושני בניו, תושבי ארה"ב, חושף כי במהלך השנים 2012-2016 הם הלבינו כספים ומכרו מוצרים ללא אישור ייצוא (EAR) לפקיסטן. מקור: defense.gov.

על פי הפרסום, השלושה קיבלו הזמנות של מוצרים מחברה פקיסטנית שעובדת כספק של צבא פקיסטן ובאמצעות חברות קש שהקימו בארה"ב רכשו את המוצרים ושלחו לפקיסטן. הם עשו זאת על ידי מילוי של לקוח קצה שקרי (החברה שלהם בארה"ב) או התחייבות שהמוצר לא יצא מארה"ב.

לאחר רכש המוצר, הוא שונע לאחת מחברות הנאשמים בארה"ב, ומשם היה מיוצא לפקיסטן תחת כסות הועדה לאנרגיה אטומית של פקיסטן, ועדת המחקר של פקיסטן לחלל ואטמוספירה או המכון הלאומי ללייזרים ואופטרוניקה.

"הנאשמים מעולם לא קיבלו רשיון לייצא כל פריט לגופים המיועדים, אף שידעו כי נדרש רשיון לפני הייצוא", נכתב בכתב התביעה. את הכספים מפקיסטן קיבלו הנאשמים לחשבונות בנק שינהלו בארה"ב. הנאשמים ייצאו חומרים מרוכבים לסביבת טמפרטורות גבוהות שבה יציבות ממדית, דבקות ואיטום חיוניים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית