בארה"ב מתכננים: שדרוג של מטוסי החמקן F-35

בתכנית: פרויקט שדרוגים ועדכונים של מטוסי חמקן F-35  בלוק 4 - תוכנות, חימושים וחיישנים חדשים 

צילום: AP

משרד ההגנה האמריקני ומנהלת תכנית מטוסי החמקן F-35 מתכננים פרויקט שדרוג ומודרניזציה של מטוסי F-35 בעלות כוללת של 16 מיליארד דולר. תת אדמירל מט וינטר, מנהל התכנית בפנטגון, מסר בעדות בקונגרס כי התכנית קרויה "פיתוח יכולות ואסטרטגיית  מכירות" (C2D2), וכי התכנון  הוא שלקוחות המטוס ברחבי העולם ישתתפו בתכנית בעלות של 10.8 מיליארד דולר, וביתר הסכום יישא הממשל האמריקני.  

התכנית היא לבצע את שדרוגי החמקן בין השנים 2018 ו-2024, והמטוסים המשודרגים יהיו בני בלוק 4. פרטי התכנית נשמרים בסוד, אך כללית נאמר, מדווח DEFENSE NEWS, שמדובר בעיקר בעדכוני תוכנות למטוסים וכן התקנת  מערכות מחשוב חדשות, חימושים וחיישנים למטוסים המחודשים. במסגרת התכנית מתוכננות 53 יכולות חדשות או משודרגות למטוסים, מתוכן כ-80 אחוזים תוכנות.

גנרל מט וינטר אמר בעדות בפני חברי ועדת משנה של ועדת הכוחות המזויינים של הקונגרס, כי הפנטגון מעדיף שהקצאת התקציבים לתכנית תתקבל מוקדם ככל האפשר כדי שניתן יהיה להתקין את כל השדרוגים למטוסים בשלבים מוקדמים של הייצור. לדבריו, תנאי חשוב לביצוע התכנית כולה הוא התחייבות של כל זרועות צבא ארה"ב, המפעילים מטוסי F-35, שהם אמנם מעוניינים שכל מטוסיהן יהיו מבלוק 4, כלומר יכללו את תכנית העדכונים והשדרוגים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית