טקס 'חיתוך הברזל' של ספינת סער-6 הראשונה התקיים בגרמניה

עלויות הייצור הן בסביבות 430 מיליון יורו, מתוכם בכ-115 מיליון יורו תישא ממשלת גרמניה. זה הסכום עבור ארבע ספינות סער-6, אך עבור הספינות בלבד, ללא העלויות של מערכות הנשק והאלקטרוניקה שייוצרו ויותקנו בישראל

בפרופיל נמוך וללא כניסת עיתונאים נערך ב-7 בפברואר טקס "חיתוך הברזל" של ספינת סער-6 הראשונה מתוך ארבע שישראל הזמינה במספנות תיסנקרופ (TKMS). הטקס נערך בקיל שבגרמניה, ונכחו בו מפקד חיל הים אלוף אלי שרביט ומפקד חיל הים הגרמני תת-אדמירל אנדראס קראוזה.
 
NAVY RECOGNITION מדווח, כי עלויות הייצור הן בסביבות 430 מיליון יורו, מתוכם כ-115 מיליון יורו תישא ממשלת גרמניה. זה הסכום עבור ארבע ספינות סער-6, אך עבור הספינות בלבד, ללא העלויות של מערכות הנשק והאלקטרוניקה שייוצרו ויותקנו בישראל. הספינה הראשונה תסופק לישראל בסוף 2019, והרביעית והאחרונה בסוף 2021. כל הארבע יצורפו לחיל הים בין השנים 2020 ו-2022, אחרי התקנת המערכות הישראליות. אולם הערכות אופטימיות פחות סבורות שהספינה הראשונה לא תהיה מוכנה לפני אמצע 2021. העלות הכוללת של הפרוייקט כולו לישראל מוערכת בשלושה מיליארד דולר. 
 
סער-6 לא תהיה 'ספינת סיור', כפי שהוגדרה תחילה, אלא כלי שיט רב-עוצמה בן 2,000 טון דחק, אורך 90 מטרים ורוחב 13.5 מטרים. מהירות מרבית 26 קשר, מנוע דיזל וצוות של 70. 
 
הספינות יהיו חמושות ברמה גבוהה ביותר ולהלן הפירוט על פי NAVY RECOGNITION : 32 טילי ברק-8 תוצרת התעשיה האווירית, מערכת הגנה C-DOME של רפאל, שהיא הגרסה הימית של 'כיפת ברזל', ובה על הסיפון 20 טילי יירוט  מדגם TAMIR. 16 טילי 'הרפון'  נגד ספינות (בואינג), תותח ראשי מהיר 76 מ"מ OTO MELARA, שתי עמדות נשק 'טייפון' של רפאל, שני משגרי טורפדו תוצרת ריית'יון. המכ"ם הראשי של ספינות סער-6 יהיה תוצרת התעשיה האווירית/אלתא, והספינה תאכסן מסוק בינוני מסוג SH-60.