מטוס ל"א, המתקדם בעולם מסוגו, הוצב בקוריאה הדרומית

מטוס מדגם EC 130 H (צילום: חיה"א האמריקאי, אתר וויקיפדיה)  

מטוס ל"א (לוחמה אלקטרונית) של חיל האוויר האמריקני, הנחשב למתקדם ביותר בעולם מסוגו, הוצב בבסיס OSAN שבקוריאה הדרומית. זה מטוס המסוגל לתקוף את האויב בתקיפות סייבר, לשבש ולחסום את מערכות התקשורת שלו.

המטוס EC-130 H הוא מטוס 'הרקולס' מוסב, המכיל בתוכו, לפי פרסומים רשמיים של חיל האוויר, "אמצעי נגד ואמצעי תקיפה אלקטרונית (EA) כתמיכה לקואליציות באוויר ועל הקרקע, ותמיכה במבצעים מיוחדים". THR AVIATIONIST מוסר כי טייסת מטוסי ל"א היא קטנה, 14 מטוסים בלבד, ובסיס הקבע של הטייסת הוא בטוסון, אריזונה, והיא חלק מ"קבוצת הקרב האלקטרונית"  (ECG).

המשימה המוגדרת של הטייסת היא לשבש את יכולות האויב לפקד ולשלוט על כוחות, בכך שציוד המטוס מגלה ומאתר את הכוחות ותוקף את מערכות התקשורת והשו"ב שלו. החסימה דומה למה שקרוי בסייבר מניעת שרות (DENIAL OF SERVICE ), כלומר באופן מעשי חסימת הקשר בין מיירטים לבין מפעילי המכ"ם על הקרקע או באוויר, וכן חסימת התקשורת בין כטמ"מים לבין תחנות ההפעלה הקרקעיות שלהם.

במטוסי ל"א יש ציוד לאיתור תדרי שידור של האויב, מערכות התראה ורכישת מטרות, וכן ציוד מיוחד לשמירה על מודעות מצבית ותקשורת עם כוחות קרקע ואוויר הפועלים באותה זירה. חלק גדול ממערכות המטוסים הן אוטומטיות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית