איירבוס מתמודדת עם שתי תביעות בגין אי סדרים בעסקאות - בגרמניה וטאיוואן

https://www.eurofighter.com

איירבוס תצטרך לשלם ככל הנראה קנס בגובה 104 מליוני אירו בשל תביעה של טאיוואן נגד חברת הטילים Matra group בבעלותה. מדובר במקרה משנת 1992. כמו גם בפני איירבוס יש חקירה בגרמניה ואוסטריה סביב חשד לשחיתות בעסקת מטוסי היורופייטר לאוסטריה.

"Matra Defence S.A.S הואשמה בכך שדחפה את המחירים למעלה והעבירה עמלות למתווך שלא הוסמך על ידי טייוואן באותה עת", כותבים באתר focustaiwan.tw. ממשרד הביטחון של טאיוואן לא הגיבו לכתבה.  גם מאיירבוס לא הגיבו לפרשה.

אתר scmp.com מזכיר כי רק באוקטובר האחרון הסתיימה פרשה אחרת בטאיוואן של חברות צרפתיות , תאלס, Dassault Aviation וסאפרן, סביב עסקה למכירת 60 מטוסי מיראז' מלפני 25 שנים. "יצרנית מטוסי הקרב, דאסו, אמרה כי היא נקנסה ב -134 מיליון יורו, ואילו ספקית מוצרי האלקטרוניקה ת'אלס מסרה כי היא אמורה לשלם 64 מיליון יורו, ואילו יצרנית המנועים סאפרן אמרה כי מדובר ב -29 מיליון יורו", נכתב ברויטרס.

"הפרשה הזו מצטרפת לפרשת השוחד שגררה קנס שיא של 630 מליוני יורו שהוטלו על ידי הממשלה הצרפתית על תאלס על ידי בית משפט צרפתי בשנת 2011 על השימוש בעמלות למכור פריגטות לטייוואן בשנת 1991. עסקה שגרמה לאחת משערוריית השוחד הגדולות בצרפת".

לצד השערוריות של צרפת בטאיוואן, במקרה השני, איירבוס נחשדת כי מכרה מטוסי יורופייטר לאוסטריה בשנת 2003 בהיקף של כ1.7 מיליארדי אירו בעסקה לא כל כך תמימה. בגרמניה פתחו בחקירה סביב אותה עסקה בחשד לשחיתות. ההערכות הן שהמקרה יעלה לאיירבוס 80-90 מליוני יורו כדי להימנע ממשפט מתוקשר. חקירה נוספת סביב אותו מקרה מתקיימת באוסטריה כנגד מעורבת מנכ"ל החברה Tom Enders. (מקור: challenges.fr).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית