אחרי הדיווחים על תקיפת בסיס האוויר הרוסי בסוריה על ידי כטמ"מים, האמריקאים אומרים: "זה לא אנחנו"

הכחשה נמרצת של ארה"ב לדיווחים שלהקי כטמ"מים שלה תקפו את הבסיס האוויר הרוסי המיימים שבסוריה. ראש המטות המשולבים של ארה"ב שוחח עם עמיתו הרוסי ומסר לו את ההכחשה האמריקאית

הכטמ"מ שהציגו הרוסים בטענה שהיה חלק מתקיפת הבסיס בסוריה (צילום: AP)

ארה"ב הכחישה נמרצות שלהקי כטמ"מים שלה תקפו את בסיס האוויר הרוסי המיימים שבסוריה בליל 5 בינואר. ראש המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל ג'וזף דאנפורד, שוחח בטלפון עם עמיתו הרוסי גנרל ולרי גרסימוב ומסר לו את ההכחשה האמריקנית.

לדברי פקידים במשרד ההגנה של ארה"ב הדגיש גנרל חיל הנחתים קנת מקנזי, ראש מטה המטות המאוחדים, כי לארה"ב לא היה שום קשר לתקיפה של הבסיס הרוסי בסוריה. במשרד ההגנה הרוסי במוסקבה הוצג בסופ"ש כטמ"מ, שלטענת הרוסים היה אחד הכטמ"מים שתקף את הבסיס.

בהודעת משרד ההגנה נאמר, כי הותקף בסיס האוויר ליד לטקיה "על ידי כטמ"מים שנשאו פצצות זעירות", וכי היו כמה תקיפות, לפחות אחת מהן תקיפה של להק כטמ"מים רבים. בבסיס הרוסי לא היו נפגעים או נזקים. "בהתקפה של תוקף בלתי מזוהה", נאמר בהודעת משרד ההגנה הרוסי, שבעה כטמ"מים הופלו ושלושה התפוצצו בעת ההתרסקות על הקרקע. הרוסים הוסיפו כי זו היתה הפעם הראשונה ש"טרוריסטים" יוזמים תקיפת כטמ"מים בטווח של יותר מ-50 ק"מ, כשהם מונחים ב-GPS.

משרד ההגנה אמנם לא האשים ישירות את ארה"ב, אך דיווח כי בעת התקיפה טס באותו אזור מטוס תצפית של חיל האוויר האמריקני מדגם P-8 'פוסיידון'. באזור היתה גם פעילות אווירית טורקית. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית