דיווח איראני: מרגל של המוסד נידון לעונש מוות

הפרשה שהתחילה באפריל 2016 עם מעצרו של Ahmadreza Jalali מגיעה לסיומה בגזר דין מוות, כך על פי פרסומים באיראן

https://youtu.be/BHIRuY36XrQ

דיווח איראני טוען כי Ahmadreza Jalali החשוד בריגול עבור המוסד הישראלי נידון לעונש מוות, כך לפי דיווח של theiranproject.

"האיש הנ"ל הוא בעל תואר דוקטור בניהול תאונות בלתי צפויות ותואר ראשון ברפואה גרעינית, בעוד שאשתו (Vida Mehrannia) עבדה כמתמחה בארגון האנרגיה האטומית של איראן, והיא מפוטרת כיום", סיפר הגורם המשפטי. "במהלך הפגישה הודה האיש הנ"ל שהוא נפגש עם סוכני שירותי מודיעין זרים שמונה פעמים וקיבל מהם סכומי כסף ודרכון שוויצרי".  

מדובר בסיפור שהתפוצץ בתקשורת בפברואר האחרון, כאשר ג'אלאלי נעצר באיראן באפריל 2016. ג'לאלי נסע לאיראן כדי להשתתף בסדנה מדעית המבוססת על הזמנה רשמית מאוניברסיטה איראנית.

ג'אלאלי מואשם בסיוע למוסד בחיסול מדענים איראנים בשנת 2010 בשמות Ali Mohammadi ו-Mohammad Shahriari. הוא אף התראיין לטלוויזיה האיראנית והודה בכך לפי הtehrantimes. "התובע אמר כי ג'לאלי העביר מידע לסוכני המוסד על פרויקטים הקשורים למשרד הביטחון ולארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI), כולל מידע על מפעלי AEOI, תוכניות המשרד ותוכניות של מבנים חשובים השייכים למשרד ול- AEOI", כך לפי הפרסום.

"הוא גם סיפק למוסד את שמותיהם ומידעיהם של המנהלים הבכירים ב- AEOI ושל משרד הביטחון. על פי הודאותיו של ג'לאלי הוא השתמש בזיכרונות פלאש (כנראה דיסק-און-קי) כדי לאסוף מידע ממחשבים פרטיים".

ערוץ יוטיוב איראני הפיק מעיין סדרה דוקומנטרית בת שני פרקים על הנושא.

https://youtu.be/BHIRuY36XrQ

https://youtu.be/K5ztqZaFc4Q


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית