תאלס קונה את Gemalto

https://twitter.com/Gemalto/status/942713960851296256

תאלס הולכת בעקבות חברות ביטחוניות אחרות בעולם ומחזקת נוכחות בעולם הסייבר באמצעות רכישת Gemalto. לפי הפרסום, Thales תשלב את הנכסים הדיגיטליים שלה עם Gemalto, בתוך יחידה עסקית גלובלית חדשה. היקף העסקה כ-5 מיליארדי אירו.

"בשילוב עם סט כלי האבטחה הדיגיטלי של Gemalto, תאלס תהיה ממוקמת באופן אידיאלי להציע פתרון מקצה לקצה, כדי להבטיח את שרשרות ההחלטה הדיגיטליות הקריטיות, החל ביצירת נתונים בחיישנים ועד קבלת החלטות בזמן אמת", כותבים בתאלס.

נזכיר כי חברת Gemalto עלתה לכותרות בשנת 2015 עם היוודע דבר הפריצה לחברה. לפי theverge, שירותי הביון של ארה"ב ובריטניה, ה-NSA וה-GCHQ בהתאמה, פרצו לחברה במטרה להשתיל תוכנה זדונית בכל כרטיס סים שהן רוצות. החברה הכחישה את דבר הפריצה.

"מפתחות הSIM שנגנבו לא רק נותנים לNSA את הכוח להקשיב על שיחות, אלא פוטנציאל לשתול תוכנות ריגול על כל טלפון בכל עת. ברגע שהמפתחות הגנובים עקפו את ההגנות הרגילות, תוכנות הריגול שחיות על כרטיס ה- SIM עצמו, בלתי ניתנות לגילוי באמצעות כלים רגילים, ומסוגלות למשוך נתונים ולהתקין תוכנות זדוניות. אם הNSA והGCHQ רודפים אחרי יכולת כזו, הפריצה יכולה להיות אחד האיומים הגדולים ביותר שנחשפו על ידי Snowden עד כה", כתבו בפרסום אודות הפריצה ההיא.

אין ספק כי רכישת Gemalto על ידי תאלס, יכולה לתת למודיעין הצרפתי יתרון עצום בכל הקשור לאיסוף מידע דיגיטלי.

 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית