דיווח: טראמפ שוקל שירות ביון 'עוקף' שירותי ביון

https://www.c-span.org/video/?201290-1/private-security-firms-iraq

לאור המלחמות בין הבית הלבן לבין שירותי הביון של ארה"ב סביב מעורבות רוסיה בבחירתו של הנשיא טראמפ, מדווח ה-theintercept.com כי הנשיא רוצה שירות ביון 'עוקף' שירותי ביון שיהיה נתון לפקודתו.

לפי ההצעה, יוקם צבא של מרגלים ללא כיסוי רשמי בכמה מדינות שאנשי מודיעין אמריקאים לא רצויים בהן, כולל צפון קוריאה ואיראן. הבית הלבן שקל גם ליצור יחידת ציד חדשה המיועדת ללכוד חשודים בטרור ברחבי העולם, וכן כאלו המנהלים מסע תעמולה במזרח התיכון ובאירופה, כדי להילחם בקיצוניות האסלאמית ובאיראן.

"אני לא יכול למצוא שום ראיות לכך שזה הגיע לידיעת כל אחד ב NSC או בבית הלבן בכלל", כתב מייקל נ'אנטון, דובר המועצה לביטחון לאומי, בדוא"ל. "הבית הלבן לא יתמוך בהצעה כזו ולא יתמוך בה". אך נראה כי גורם מודיעין אמריקני סותר את הטענה, וציין כי ההצעות השונות הוצגו לראשונה בבית הלבן לפני שנמסרו ל- CIA.

לפי הפרסום, הגיע לכמה בכירים שאמרו כי תודרכו על התוכניות של פרינס, כולל סגן הנשיא מייק פנס. הדובר שלו כתב ש"לא היה שום תיעוד של [פרינס] שפגש את סגן הנשיא".

בלבה של התוכנית הנשקלת על ידי הבית הלבן נמצא מייסד Blackwater, אריק פרינס, ועמיתו הותיק מהCIA ג'ון ר מגיר, שעובד כיום עבור קבלן המודיעין Amyntor. מגיר גם שירת בצוות המעבר של טראמפ. התפקיד של Amyntor דווח לראשונה על ידי חדשות BuzzFeed. פרינס ומגיר מכחישים שהם עובדים יחד.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית