דיווח: ה-CIA איים על קאסם סולימאני

מאת sayyed shahab-o- din vajedi - http://akkasemosalman.ir/wp-content/gallery/immortal/haj-ghasem01.jpg, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42001087

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב CIA מייק פומפיו שלח מכתב לגנרל קאסם סולימאני, מפקד משמרות המהפכה באירן ומפקד כוח אל-קודס, ובו הזהיר את טהרן שלא להתערב באינטרסים האמריקניים בעירק, אולם הגנרל האיראני לא פתח את המכתב.

פומפיו נאם בפורום בנושאי ביטחון שנערך במכון ע"ש רונלד רייגן בקליפורניה, ושם אמר: "מה שהסברנו לו (לסוליימני) במכתבנו הוא שאנו נראה בו ובאיראן אחראים במקרה של התערבות. רצינו להבטיח שהוא וממנהיגי איראן  מבינים היטב את הדברים".

הגארדיין הלונדוני  מדווח כי בתגובה לדברי פומפיו אמר ראש המטה של מנהיג איראן, מוחמד גולפייגאני, כי גנרל סוליימני התעלם ממכתבו של ראש ה-CIA : "באחרונה, כאשר ראש ה-CUA שלח, באמצעות אחד מאנשי הקשר שלו, מכתב לגנרל סוליימני, הגיב זה האחרון באומרו: 'לא קיבלתי מכתב ולא קראתי אותו. אין לי מה לומר לאנשים אלו'".

אתר החדשות הרוסי RT דיווח על מכתבו של פומפיו למפקד משמרות המהפכה בצמוד לאזהרתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו  כי ישראל וארה"ב לא יסבלו נוכחות איראנית בסוריה ובעירק. ראש ה-CIA ידוע כמתנגד חריף ביותר לאיראן, והוא עתה מועמד להתמנות לשר החוץ במקום רקס טילרסון. פומפיו חוזר וטוען כי איראן פועלת לחיזוק עוצמתה במזרח התיכון. כחבר לשעבר בקונגרס מטעם המפלגה הרפובליקנית היה פומפיו מהמתנגדים הנמרצים להסכם הגרעין עם איראן. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית