מחבלי דאעש התחזו לחיילים רוסיים - וביצעו פיגוע בשדה תעופה בסוריה

אינפוגרף שפרסמה של סוכנות מא'תה, המזוהה עם דאעש, לגבי הפיגוע המשולב של דאעש בשדה התעופה הצבאי של דיר אלזור (חשבון הטוויטר سليمان السوري@syrien0, 17 בנובמבר 2017).

 

 

לפי פרסום של terrorism-info, ב-13 בנובמבר 2017 ביצע דאעש פיגוע התאבדות מורכב, מתוחכם ונועז בשדה התעופה הצבאי של דיר אלזור. הפיגוע בוצע באמצעות 8-5 מחבלים מתאבדים, שהגיעו מהשטח המדברי שבאזור אבו כמאל, ונכנסו לשדה התעופה כשהם לבושים מדי צבא רוסיים. המחבלים ניהלו חילופי אש עם החיילים הסורים שבשדה ומשאזלה תחמושתם פוצצו עצמם באמצעות אפודי נפץ. דאעש קיבל אחריות לפיגוע.

לכוח הסורי שבשדה התעופה נגרמו אבידות קשות (כנראה בסביבות ה-13 הרוגים). על פי כמה דיווחים השמידו פעילי דאעש חמישה מטוסים ומסוקים במהלך התקיפה.

"ההתקפה של דאעש נגד שדה התעופה הצבאי בדיר אלזור, וכמה פיגועים שקדמו לה בעמק הפרת, עשויים להערכתנו להעיד, כי לפעילי דאעש באזורים המדבריים שממזרח וממערב לעמק הפרת נותרו יכולות מבצעיות לא מבוטלות. זאת, למרות שהצבא הסורי השלים את כיבוש מעוזי דאעש בעמק הפרת, הגיע לגבול עם עיראק, וכבש את העיר אבו כמאל, המעוז האחרון של המדינה האסלמית (19 בנובמבר 2017). יכולות מבצעיות אלו, הקיימות במקומות שונים בסוריה ובעיראק, עתידות להערכתנו לשרת את דאעש ב"גילגולו" החדש כארגון טרור וגרילה (כפי שהיה עד קיץ 2014), שאינו כבול עוד להגנה על שטחי "המדינה האסלאמית", טוענים במכון המחקר. 

"ראוי לתשומת לב האופן בו נכנסו פעילי דאעש לבסיס: על פי כלי התקשורת הסורים ועל פי ערוץ אלערביה פעילי דאעש לבשו מדי צבא רוסיים וחלקם היו דוברי רוסית. על פי אחת הגרסאות (אלערביה) כלי הרכב באמצעותו הם נכנסו לשדה היה כלי רכב ממוגן של הצבא הסורי. פעילי דאעש שבתוכו טענו, כי הם חיילים רוסיים שהגיעו לבדוק את שדה התעופה וציינו, כי הם מעוניינים לקיים פגישה עם המפקד הסורי של שדה התעופה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית