צים מתחילה שימוש בשטרי מטען מבוססי טכנולוגיית בלוקצ'יין

מקור: יחצ

צים שירותי ספנות משולבים בע"מ השלימה בהצלחה פרויקט שבמסגרתו נעשה - לראשונה בענף הספנות - שימוש בשטרי מטען אלקטרוניים מבוססי טכנולוגיית בלוקצ'יין. המהלך בוצע בשיתוף פעולה עם חברת הלוגיסטיקה SPARX LOGISTICS  וחברת ההזנק הישראלית WAVE. הפרויקט החלוצי שהוא ראשון בסוגו שנערך בהובלת חברת ספנות בינלאומית, רשם הצלחה מלאה. "אני גאה בכך שצים מובילה את כניסתה של טכנולוגיית בלוקצ'יין לענף הספנות, ומודה לשותפינו ליוזמה המרגשת הזאת", מנכ"ל צים אלי גליקמן. 

במהלך הניסוי נשלחו מסמכים אלקטרוניים מקוריים ומזוהים תוך שימוש באפליקציה של חברת WAVE. מספר מכולות של חברת SPARX LOGISTICS , שנשלחו מסין לקנדה באנייה של צים, נמסרו למקבל הסחורה בהצלחה וללא תקלות. 

חלופה אלקטרונית לשטר המטען הימי המסורתי היא "הגביע הקדוש" של התעשייה לאורך שנים, ועדיין לא נמצא פתרון משביע רצון וגורף לאתגר המורכב של חלופה לשטר המטען הימי המסורתי, שהוא מסמך מסחרי, משפטי ופיננסי. הפתרון החלוצי שצים מובילה נבחר לאחר ניתוח שוק מקיף, וצים משוכנעת שטכנולוגיית בלוקצ'יין ואפליקציית WAVE  יהיו הפיתרון שיצעיד את הענף לעידן הדיגיטלי.

המערכת החדשה של WAVE  עושה שימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין על מנת להבטיח שכל המעורבים בעיסקה יוכלו להנפיק, לאשר ולנהל מסמכים מסחריים הקשורים לשילוח הימי  באמצעות רשת מבוזרת ומאובטחת. השימוש באפליקציה ללקוחות ומובילים הינו ללא עלות ואינו דורש תשתית טכנולוגית או שינויים אופרטיביים.

סמנכ"ל IT  בצים, אייל בן עמרם: "קידום של טכנולוגיות וחדשנות בתעשיית הספנות הוא חלק מהחזון של צים. אנו בשלב של הערכת הטכנולוגיה החדשה אולם משוכנעים שרעיונות מרחיקי ראות מסוג זה יקדמו את הענף כולו לעידן יעיל ומתקדם יותר."

מנכ"ל WAVE גדי רושין: "אנו מודים לצים על היותה מובילה בתעשייה באימוץ אפליקציית WAVE . המעבר לשטר מטען ימי דיגיטלי יביא יתרונות עצומים שיתמכו בשרשרת האספקה כולה באמצעות הוזלת עלויות, מניעת טעויות והעברה מהירה של מסמכים מסחריים.  אנו מקווים להמשיך בתהליך ופונים ללקוחות ושותפים של צים לקחת חלק בפרויקט ולהשתמש בפלטפורמת WAVE .   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית