אגד ארטילרי 282 הופך לחטיבת האש הראשונה בצה"ל

"מאחורי השינוי עומד ביטוי של מעבר מאגד ארטילרי, הממלא רק את משימת הסיוע, לחטיבת אש, אשר מביאה לשדה הקרב עוצמה ויכולות – החל מתותחים, דרך משגרי רקטות, מכ"מים מתקדמים, מטאורולוגיה וצוותים נוספים", אמר מפקד חטיבת האש 282, אל״ם נרי הורוביץ

אל״ם נרי הורוביץ - צילום: דוצ

אתמול (א') התקיימה עצרת חטיבתית של עוצבת "גולן". העצרת התקיימה בתל אביב בסימן ״מובילים באש״, ובמסגרתה נחשפו תג היחידה החדש ושמו החדש של האגד - חטיבת האש 282 - חטיבת האש הראשונה בצה״ל.
 
מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק: ״אגד 282 הוא אגד עוצמתי ואיכותי הפועל כחטיבת אש אחודה. זהו כוח אש ממוקד, מכוון משימה ומקצועי, שברגע האמת יפעל ככוח לוחם בצוות קרב משולב. זהו כוח המוביל באש ומסייע להכריע באמצעותה. אין היום מפקד בצה"ל שלא מבין עד כמה קריטית חשיבותו של מאמץ האש. אין כמעט תוכנית אופרטיבית בצה"ל , תהא גזרתה אשר תהא, שמאמץ האש לא מהווה בה נדבך חשוב ומפתיע״.
 
מדברי קצין התותחנים הראשי, תא״ל אלון קלוס: "אתם, חטיבת האש 282, מסמנים את עתיד חיל התותחנים כולו. אתם בונים את יכולת הכוונת והפעלת האש הרב-זרועית לקיצור זמני תגובה להשמדת אויב במרחב הלחימה של הכוחות הקרקעיים. זו חטיבת האש הראשונה בצה"ל ועליכם תוטל האחריות להוביל את השינוי לחיל כולו״.
 
מדברי מפקד חטיבת האש 282, אל״ם נרי הורוביץ: "מאחורי השינוי עומד ביטוי של מעבר מאגד ארטילרי, הממלא רק את משימת הסיוע, לחטיבת אש, אשר מביאה לשדה הקרב עוצמה ויכולות – החל מתותחים, דרך משגרי רקטות, מכ"מים מתקדמים, מטאורולוגיה וצוותים נוספים לסגירת מעגלים שינוי בתפיסה, אשר מאפשרת לחטיבת האש, לפעול באופן עצמאי במרחב הלחימה, ולסייע, אבל בדרך שונה וטובה מהעבר״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית