הסתיים בהצלחה שלב הניסויים של מנועי החמקן F-35

מטוס F-35 (צילום: AP)

המנוע של מטוסי החמקן F-35, שסימונו  FI35, סיים בהצלחה סדרת ניסויים והוכיח שלמנוע יש 'יכולת מחזור חיים' מלאה – הודיעה יצרנית המנוע חברת פראט אנד ויטני.

בהודעה נאמר כי הניסויים התמקדו בעיקר ב'אזור הקר' של המנוע, שם נמצא הקומפרסור. הניסויים בוצעו במתקן פיתוח הנדסי של חיל  האוויר האמריקני במדינת טנסי. הם הקיפו 9,400 מחזורי חיים של המנוע, שפירושו 14 שנות עבודה של המנוע, או ביצוע 2,000 גיחות של מטוס F-35. בעת הניסוי הופעל המנוע בתנאי עבודה קשוחים וקיצוניים כדי לדמות פעולת מנוע במתווי טיסה שונים.

ג'ון וידמר, ראש תכנית מנועי F-35 בפראט אנד ויטני, מסר ל-AVIATION ANALYSIS כי "הצלחת ניסויי המנוע היא אבן דרך חשובה בתכנית מטוס החמקן, אחרי שלפני כן הושלמו בהצלחה ניסויים ב'אזור החם' של המנוע. כך הודגמה יעילות המנועים". בעת הניסויים נבחנו המנועים במתווים של פעולה בעת המראות ונחיתות מטוס F-35 והמנועים הופעלו בעוצמות גדולות מאשר בטיסות. המידע והנתונים שנאספו מוכיחים שמבחינת מנועי המטוס ניתן להעניק למטוסי F-35 רמות כוננות ומוכנות הנדרשות בצי מטוסים. 

אולי יעניין אותך גם

By Nanking2012 - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=21905875

הארכיון האיראני מסמן את כניסתנו למזרח תיכון גרעיני. במל"ל יש תכנית? דעה

חשיפת הארכיון הגרעיני הראתה לציבור הישראלי כי איראן יודעת ליצר פצצה גרעינית. השאלה היא מתי ישיגו בטהרן מספיק חומר בקיע לפצצה. במקביל לניסיונות לעכב זאת, במל"ל צריכים להכין אסטרטגיה למזרח תיכון גרעיני