אבו דאבי ומצרים רוצות לייצר צוללות קומנדו ייעודיות לים האדום

http://www.hisutton.com/EMT%20Barracuda%20SDV.html

נסיך הכתר של אבו דאבי, שיח 'מוחמד בן זאיד אל נהיאן, אמר כי הסכים לדון בפרויקט משותף עם מצרים וצרפת לבניית צוללת קלה שמתאימה למפרץ הפרסי ולים האדום. כך לפי פרסום של tacticalreport.com.

נזכיר כי שאיפת אבו דאבי לבנות צוללות עלתה לכותרות כבר ב-2003 עם צוללות שנבנו על ידי חברת Emirates Marine Technologies יחד עם Bin Jaber Group. כך לפי פרסום של gulfnews.com.

הצוללות שבנתה חברת EMT נועדו ליחידות מיוחדות תחת משפחת דגמים FWS. לפי פרסום של hisutton.com ה-FWS-5 Barracuda הוא כנראה הדגם האחרון שנבנה. הצוללת פותחה על בסיס עיצוב צרפתי בשם Vostock (מכאן השת"פ עם צרפת). הדגם האחרון מיועד לנשיאת שני אנשי קומנדו. חברת EMT מפתחת מוצרים נוספים לתחום הימי כמו מערכות איסוף מודיעין, ספינות מהירות ועוד. פרסומים שונים טוענים שהיא אפילו ייצאה צוללות כאלו לטאיוואן.

חברה נוספת באבו דאבי שטענה בעבר שתייצר צוללות קטנות היא Etihad Ship Building.

החלק המעניין בידיעה הוא הכנסת מצרים כשותפה. מצרים רכשה לאחרונה קורבטות ונושאות מסוקים מהן אפשר לשלוח יחידות קומנדו חשאיות בצוללות קטנות. כמו גם, מצרים רכשה צוללות חדשות מגרמניה מהן אפשר גם לשגר צוללות קטנות של קומנדו.

האם מצרים תהיה שותפה לייצור? ובכן, מצרים רוצה להפוך את נמל אלכסנדריה למקום ייצור של פלטפורמות ימיות. חלק מהקורבטות הצרפתיות עתידות להיבנות במספנות באלכסנדריה. האם אלו יוכלו לייצר גם צוללות קטנות?

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית