ארה"ב: חמקנים ראשונים באלסקה

ראשוני מטוסי החמקן מסוג F-35, נחתו בבסיס האוויר האמריקני אילסון במדינת אלסקה, לטיסות ניסוי בתנאים המיוחדים של המדינה הצפונית. התכנית של חיל האוויר האמריקני היא להציב באלסקה שתי טייסות של מטוסי F-35

מטוס חמקן מסוג F-35 (צילום: AP)

חיל האוויר האמריקני עומד להציב מטוסי חמקן מסוג F-35 באלסקה, וראשוני המטוסים כבר נחתו בבסיס האוויר אילסון לטיסות ניסוי בתנאים המיוחדים של המדינה הצפונית.

התכנית של חיל האוויר האמריקני היא להציב באלסקה שתי טייסות של מטוסי F-35 וכמה אלפי אנשי צבא, ציוותי קרקע אוויר ואזרחים. מטוסי החמקן יחליפו את מטוסי הקרב המשרתים עתה באלסקה מדגמי F-16, F-18, A-10 ו'הרייר'.  החל מהקיץ שעבר בוצעו בבסיס האוויר אילסון עבודות בינוי והכשרת ציוד לקליטת  מטוסי F-35 בהשקעה של כ-500 מיליון דולר. התכנית היא לקלוט בבסיס צפוני זה עד שנת 2020 54 מטוסי חמקן.

בסך הכל מתכוונת ממשלת ארה"ב לרכוש יותר מ-2,400 מטוסי F-35  ולמכור מאות מטוסים לבנות בריתה.

והחמקן יגיע גם לאוסטרליה: אתר "דיפנס" ניוז דיווח כי משרד החוץ של ארה"ב אישר מכירת מגוון סוגי חימוש למטוסי F-35 לחיל האוויר המלכותי האוסטרלי בסכום של 815 מיליון דולר. מדובר בעסקה למכירת 3,900 פצצות מדגם GRU-53 ועוד עשרות יחידות של סוגי חימוש מתקדמים אחרים. ממשלת אוסטרליה מתכוונת לרכוש 72 מטוסי F-35A שיסופקו החל מהשנה הבאה. חברת ריית'יאון היא שתייצר את סוגי החימוש עבור המטוסים במפעליה בטוסון, אריזונה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית