דיווח: רוסיה פרסה במערב סוריה סוללה שנייה של מערכת ההגנה האווירית S-400

על פי צילומי לוויין שפורסמו נראה כי הסוללה הוצבה בשטח הררי לחוף הים התיכון במערב. מדובר בצעד המשפר בצורה משמעותית את יכולות ההגנה האווירית באזור

סוללת S-400 בבסיס האוויר המיימים (צילום: משרד ההגנה הרוסי, AP)

על פי פרסומים בכלי התקשורת הזרים, רוסיה פרסה בסוריה סוללה שניה של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400. הסוללה השניה הוצבה בשטח הררי לחוף הים התיכון במערב סוריה. גם סעודיה מצטיידת במערכת הגנ"א מדגם S-400.

אתר ג'יינס מדווח כי צילומי לוויין מאשרים את פריסת הסוללה השנייה בסוריה, ועתה מוצבות בסוריה שתי סוללות של טילים רוסיים ארוכי-טווח, צעד המשפר בצורה משמעותית את יכולות ההגנה האווירית באזור.

צילומי לוויין של חטיבת ההגנה והחלל של איירבוס, נרכשו על ידי ג'יינס, והם מראים את פריסת הסוללה השנייה בתוך מערך הגנ"א סורי, 13 ק"מ צפונית-מערבית לעיירה מסייאף. בנובמבר 2015 הוצבה הסוללה הראשונה של מערכת S-400 בבסיס האוויר המיימים, צפונית ללטקיה. הסוללה השניה שהוצבה לפני כמה שבועות כוללת ארבעה משגרי טילים, מכ"ם לאיתור מטרות מדגם 6N92 ומכ"ם לרכישת מטרות מדגם 6L96.  

סוכנות רויטרס מדווחת במקביל כי סעודיה הסכימה לרכוש מערכת הגנ"א רוסית S-400, וכי שתי המדינות חתמו על מזכר הבנה, שמטרתו לסייע לסעודיה להקים תעשיה צבאית משלה. הדברים סוכמו בעת ביקורו של המלך סלמן במוסקווה. סעודיה ורוסיה הסכימו על כמה עסקות נשק נוספות, הכוללות אספקת טילים ורובי קלשניקוב AK-103

וזו אינה עסקת הרכש היחידה של סעודיה בתחום מערכות ההגנה אווירית. משרד החוץ של ארה"ב אישר בסוף השבוע את בקשת סעודיה לרכוש מערכת טילי הגונה אווירית מדגם THAAD. שווי העסקה 15 מיליארד דולר. על פי הודעת האמריקאים, הרכש אושר במטרה לסייע לסעודיה להתמודד עם איומים אזוריים, בין היתר גם האיום שמציבה לה איראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית