AUSA 2017: חברת ARI תציג את כלי הרכב הרובוטי-אוטונומי AMSTAF

החברה תציג את משפחת AMSTAF המתאימים למגוון רחב של משימות בשדה הצבאי והאזרחי

כלי הרכב ממשפחת AMSTAF (צילום: חברת ARI)

חברת AUTOMOTIVE ROBOTIC INDUSTRY ARI , המתמחה בפיתוח וייצור כלי רכב אוטונומיים משימתיים (UGV), מציגה בתערוכת AUSA 2017 את משפחת AMSTAF, כלי רכב רובוטיים אוטונומיים רב-משימתיים בשלושה דגמים – ארבעה, שישה ושמונה גלגלים.

רונן פישמן, מנכ"ל חברת ARI, מסביר, כי החברה פיתחה את כלי הרכב 'אמסטף' כך שיתאימו למגוון רחב של משימות בשדה הצבאי והאזרחי. מתאימים את הרכב לפי רצון הלקוח. בכלי ניתן להתקין סוגים שונים של מטע"דים לשימושים צבאיים, הגנת המולדת (HLS), סיור גבולות, טיפול בהפגנות ומהומות, חילוץ והצלה, איתור חומרים כימיים וביולוגיים, כיבוי אש ומשימות לוגיסטיות. במשימות דוגמת הגנת גבולות, ניתן להפעיל כמה כלי רכב רובוטיים בתיאום, וכאשר אחד מפסיק לפעול מסיבה כלשהי, האחרים ימלאו את המשימות.

כעלי הרכב האוטונומי 'אמסטף' מתאים לכל סוגי השטח ונחשב ל-UGV אמפיבי. הכלי הוא בעל ניידות גבוהה, קשיח במבנהו, מונע על ידי שני מנועים חשמליים ויש בו גנרטור פנימי המאפשר פעולה רציפה במשך 48 שעות. המטע"ד כולל מצלמת יום/לילה הנותנת תצפית של 360 מעלות, ציוד אינפרה אדום, מערכת שמע, יכולת תכנון נתיב אוטונומי, זיהוי מכשולים וההימנעות מהתנגשות, ובכל כלי רכב מחשב שהוא יחידת הפעלה אוטונומית. הכלי כבר מבצעי מזה שנתיים בכמה ארצות.

חברת ARI נוסדה ב-2010 על ידי קבוצת מומחים בתחומי הרובוטיקה והאוטומציה, וכבר פיתחה כמה סוגים של כלי רכב אוטונומיים (UGV).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית