רפאל תחשוף: מערכת נשק נשלטת מרחוק בעלת מיגון וטעינה מתוך הרכב המשוריין

החברה תציג בתערכות AUSA המתקיימת בשבוע הבא את המערכת החדשה

המערכת החדשה (צילום: רפאל)

חברת רפאל תציג בתערוכת AUSA המתקיימת בוושינגטון בשבוע הבא, מערכת נשק נשלטת מרחוק הנקראת Samson Dual M230LF. רפאל כבר סיפקה כ- 5400 מערכות של עמדות נשק נשלטות מרחוק למספר רב של לקוחות ברחבי העולם.

מערכת Samson Dual M230LF תוצג על גבי רק"ם של חברת Oshkosh Defense מדגם JLTV, יחד עם נגזרת של מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח", המיועדת לרכבים קלים.   

מערכת הנשק החדשה מותקנת ומותאמת לכל סוגי הרק"ם (רכב קרבי משוריין) ולכלים ימיים ופועלת בכל סוגי האקלים וזירות הקרב בעולם. מערכות מסוג זה של רפאל כבר הוכחו בשדה הקרב, הן בשורות צה"ל והן על-ידי לקוחות רפאל בעולם.  

מערכת Samson Dual M230LF החדשה משלבת את כל היכולות המתקדמות של עמדות הנשק של רפאל, ומציגה שיפורים משמעותיים, כגון מיגון, להקטנת רמת הפגיעוּת של הכלי בשדה הקרב וטעינת תחמושת מתוך הרק"ם, יכולת המבטלת את הצורך לטעינה חיצונית המסכנת את חיי החיילים.

המערכת החדשה תוכננה לתת מענה לצורכי צבא היבשה והמארינס של ארה"ב, הכוללים לוחמה בעצימות נמוכה בשטחים בנויים ופעילות נגד כוחות חי"ר ושריון.

 למערכת שני תותחים, האחד בקוטר 30 מ"מ והשני בקוטר 7.62 מ"מ. אלה מאפשרים לתותחן לווסת את כוח האש הנורה מעמדת הנשק, בתלות במטרה, וכך לסגור את מעגל האש בצורה יעילה ומהירה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית