קנדה החליטה לרכוש מטוסי F-18

ממשלת קנדה החליטה לרכוש מטוסי קרב מסוג F-18 ולא את מטוס החמקן מסוג F-35. בשלב הראשון יירכשו מספר מצוצמם של מטוסים ולאחר מכן יוחלט על זהות המטוס העתידי של חיל האוויר הקנדי

מטוסי F-18 (צילום: AP)

קנדה החליטה: לא מטוסי F-35 - אלא מטוסי F-18, בינתיים. ממשלת קנדה הודיעה על כוונתה לרכוש מטוסי קרב מסוג .F-18 E/F SUPER HORNET בשלב הראשון יירכש מספר קטן של מטוסי F-18 עד להחלטה הסופית על זהות מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר הקנדי.

המטוסים החדשים יחליפו דגם ישן יותר של מטוסי F-18 הטסים כיום בקנדה, וכפי הנראה לא יהיו אלו מטוסי F-35, אם כי ההחלטה עדיין איננה סופית.

בשנות ה-80 של המאה הקודמת, רכשה קנדה 138 מטוסי F-18 HORNET  תוצרת בואינג ומטוסים אלו של חיל האוויר הקנדי טסו בזירות לחימה במפרץ הפרסי, ביוגוסלביה, בלוב, ובאחרונה בעיראק נגד מטרות דאעש. הממשל הקנדי הקודם בחר במטוסי החמקן F-35  של לוקהיד מרטין, אולם ראש הממשלה הנוכחי ג'סטין טרודו הכריז כבר במערכת הבחירות על התנגדותו לרכש חמקנים בגלל מחירם הגבוה. ואמנם אחרי הבחירות ביטל טרודו את רכש מטוסי F-35  והכריז על תחרות חדשה.

בשלב הראשון, כאמור, יירכש מספר מצומצם של F-18 מהדגם המתקדם, שהוא מטוס קרב גדול מקודמיו, בעל טווח יותר גדול וכמות גדולה של מגוון סוגי חימוש.  F-18איננו מטוס חמקן כמו F-35, אולם הוא מצוייד במערכת המפחיתה את חתימת המכ"ם שלו ומקשה על גילויו ואיתורו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית