לא סתם פתחה משרד: רפאל תקים מפעל טילי ספייק דור-5 באוסטרליה

לצד הקמת בסיסי ייצור בהודו וארה"ב, רפאל פועלת גם לפתיחת מפעל באוסטרליה. המטרה הגלויה - התמודדות על מכרז LAND 400 Phase 2. מטרת משנה - להכין את השטח לשינוי הצפוי בהסכם סיוע החוץ עם ארה"ב

באדיבות חברת רפאל 

פרסום של defenceconnect.com.au מגלה כי רפאל הקימה חברה משותפת באוסטרליה עם Varley Australia לייצור טילי ספייק דור-5 במדינה.

במפעל ייוצרו טילי ספייק דור 5 מסוג LR2. זהו המפעל הראשון לטילי Spike LR2 מחוץ לגבולות ישראל. אחת המטרות בהקמת המפעל היא התמודדות על חלקים ממכרז LAND 400 Phase 2. הפרסום מוסיף כי ייתכן ובעתיד המפעל יוכל לייצר גם מיירטי טמי"ר ומערכות מעיל רוח.

נזכיר כי אוסטרליה רוצה לפתח מערך הגנה אקטיבי נגד טילים בפיתוח מקומי (וכנראה תצטרך עזרה ממדינות שכבר מחזיקות בידע) וכן הצהירה אוסטרליה על רצונה להפוך ליצואנית נשק עולמית. לשם כך, היא צריכה לרכז אצלה בסיס ייצור של אמל"ח מתקדם - כמו זה של רפאל.

ראוי לשים לב לעוד נקודה בהקשר לפעילות רפאל בזמן האחרון במזרח - אוסטרליה והודו בעיקר ובארה"ב. ההוצאה של בסיס הייצור מישראל למדינות אלו נובעת, בין היתר, גם מהשפעת השינוי הצפוי בהסכם סיוע החוץ עם ארה"ב. בעוד מספר שנים קטן, משרד הביטחון לא יוכל להמיר יותר דולרים לשקלים כמו היום. כסף שמיועד לייצור בישראל.

המשמעות היא, שרפאל (כמו חברות ביטחוניות אחרות בישראל שקוראות את המפה הפיננסית) מבינה שהיא צריכה להקים בסיסי ייצור במדינות שמצהירות ומשקיעות בפיתוח תעשיית אמל"ח מקומית. מפעלים כאלו יכולים להוות חלופה פיננסית לירידה הצפויה מהכנסות בדולרים מומרים של סיוע החוץ. לבנות מפעלים ולהכשיר כוח אדם לוקח מספר שנים, ופעולה היום, תאפשר לרפאל להגיע בעוד 3-5 שנים לפעילות מלאה במפעלים שלה במדינות אלו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית