מספנות ישראל עתידה להתחרות על מכרז להפרטת נמל לרנקה בקפריסין

ממשלת קפריסין רוצה להפריט את ההפעלה של נמל לרנקה ואזור המרינה. על המכרז צפויות להשתתף שלוש חברות. לצד מספנות ישראל ישתתפו חברה סינית ובריטית

google.co.il/maps

ממשלת קפריסין רוצה להפריט את ההפעלה של נמל לרנקה במכרז שיכלול שדרוג של הנמל המסחרי ושל המרינה. באפריל שנה שעברה הפריטה הממשלה גם את נמל לימסול.

בחודש יולי האחרון ביקשה ממשלת קפריסין הצהרת כוונות מחברות בעולם שרוצות להתחרות על מכרז עתידי. רק שלוש ענו בסופו של הליך והן אלו שיתחרו על המכרז שאמור לצאת לקראת סוף החודש. החברות הן מספנות ישראל, החברה הסינית CCCC וחברה בריטית בשם DP World (שלמעשה נמצאת בבעלות חברה מדובאי שזכתה במכרז בלימסול).המכרז כולל שלושה פרויקטים.

קבלת זיכיון להפעלת הנמל המסחרי הקיים למשך 35 שנים במטרה לחדש אותו כדי שיתאים לכלי שייט מודרניים. העבודה תכלול העמקה והרחבה של אזור המכולות בנמל.

קבלת זיכיון ל-35 שנים על תפעול המרינה. מדובר בהרחבה של המרינה מכ-300 מקומות ל-500 ועד 900 מקומות בעתיד.

פרויקט שלישי הוא הסכם חכירה ל-99 שנים של שטח בגודל 350,000 מ"ר שנמתחים לאורך כ-2 ק"מ לצד הים ועוד שטח נוסף של 255,000 מ"ר עליו יש לבנות בתי מגורים, עסקים ושטחים ציבוריים.

המכרז יעשה בתצורת DBFO או Design Build Finance and Operate. כלומר החברה הזוכה משקיעה את הכסף ומנהלת את הנמל למשך התקופה הנתונה אשר בסופה הניהול חוזר למדינה. ההשקעה המוערכת הנדרשת מהחברה הזוכה תהיה כ-100 מליוני דולרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית