ה-FBI ממליץ לחברות פרטיות בארה"ב לא לקנות קספרסקי

https://press.kaspersky.com/gallery/management

ה- FBI תדרך חברות במגזר הפרטי על בסיס מודיעין כדי לבסס טענה שחברת Kaspersky Lab היא איום לא מקובל על הביטחון הלאומי, כך חשפו גורמי ממשל בכירים בארה"ב לאתר CyberScoop.

מטרת ה- FBI היא לגרום לחברות בארה"ב לדחוף את קספרסקי החוצה מהר ככל האפשר, או להימנע משימוש בבמוצרים חדשים או במאמצים אחרים של החברה, כך לפי אותם גורמי ממשל.

מחלקת המודיעין הנגדי של ה-FBI מעבירה תדרוך מאז תחילת השנה על בסיס עדיפות, תוך מתן עדיפות לחברות בתחום האנרגיה ואלה המשתמשים במערכות בקרה תעשייתיות (ICS) ובמערכות בקרה וניהול נתונים (SCADA).

קספרסקי, אשר הכחיש זה מכבר סיוע לממשלה כלשהי במאמצי ריגול באינטרנט, חזר על ההכחשות האלה. "אם התדרוכים האלה אכן מתרחשים, זה מאוד מאכזב שסוכנות ממשלתית נוקטת פעולות כאלה נגד חברה שומרת חוק ואתית כמו מעבדת קספרסקי", אמר נציג החברה ל-CyberScoop.

"לחברה אין קשרים בלתי הולמים עם כל ממשלה, ולכן אין ראיות אמינות שהוצגו בפומבי על ידי מישהו מכל ארגון שהוא כדי לגבות את טענות השווא שנעשו נגד מעבדה קספרסקי. המסקנה היחידה היא כי קספרסקי, חברה פרטית, נתפסה באמצע קרב גיאופוליטי, והיא מטופלת בצורה לא הוגנת, למרות שהחברה מעולם לא עזרה, וגם לא תעזור, לכל ממשלה בעולם עם ריגול קיברנטי או מאמצי סייבר התקפי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית