"מטוסי חמקן F-35 ישמשו כחיישנים מוטסים להגנה אווירית מפני טילים"

הצי האמריקני מתכנן לשלב מטוסי F-35 ופלטפורמות נוספות של חיישנים מוטסים בתוך מערכת הגנה עתידית הקרויה "מערכת אווירית משולבת לפיקוח ירי"

By U.S. Air Force photo by Staff Sgt. Joely Santiago - http://www.flickr.com/photos/usairforce/5951802446/in/photostream/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15840186

צבא ארה"ב מעוניין במטוסי חמקן F-35 לא כמטוסי הפצצה, לסיוע לכוחות קרקע או לקרבות אוויר, אלא כמטוסים שישמשו חיישנים מוטסים למשימות של הגנה אווירית נגד טילים. צבא ארה"ב סבור שמטוסי F-35 עשויים לשמש כמטוסי התראה מוקדמת מפני איומים אוויריים, וכי יש להם יכולת להעביר נתונים ומידע למערכות יירוט קרקעיות דוגמת סוללות פטריוט זמן רב לפני שהאיומים נקלטים במערכות המכ"ם הקרקעיות.

אוויישן וויק מדווח, כי בכיר בפיקוד הצבא, החלל והגנ"א גילה כי הוקם פורום מסווג, הבודק כיצד ניתן להשתמש במטוסי החמקן לסיוע ותמיכה בהגנה אווירית מפני טילים. מתקיים גם דיון מקצועי בשאלה אם וכיצד ניתן לחמש בעתיד מטוסי  F-35 בטילים בליסטיים ובטילי שיוט.

את הדברים אמר ריצ'רד דה פטה, מנהל המרכז ללוחמה עתידית בפיקוד הצבא, החלל והגנ"א, בדיון, שבו נמסר דוח על ניסוי מוצלח שערך הצי האמריקני לפני כשנה: באותו ניסוי סייע מטוס F-35 לכוון טיל של ריית'יון אל מטרתו. אנשי לוקהיד מרטין, יצרנית מטוסי החמקן, דיווחו כי מהמכ"ם של מטוס F-35 שודרו מידע ונתונים ישירות אל מערכת יירוט טילים, ששיגרה טיל, שפגע במטרה. 

לפיכך, הצי האמריקני מתכנן לשלב מטוסי F-35 ופלטפורמות נוספות של חיישנים מוטסים בתוך מערכת הגנה עתידית הקרויה "מערכת אווירית משולבת לפיקוח ירי", שבמסגרתה ינוצלו היכולות המיוחדות של מטוסי F-35 לוטוס נמוך ובמהירות גבוהה אל מקורות האיומים  כשהם לא מתגלים עקב תכונת החמקנות STEALTH.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית