דונלד טראמפ מאיים על צפון קוריאה

CNN / https://youtu.be/CMQWJDVg8PA

נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ השמיע בסוף השבוע איומים כפולים בדבר האופציה של התערבות צבאית נגד קוריאה הצפונית ונגד ונצואלה. "פתרונות צבאיים מוכנים ומזומנים כרגע, אם קוריאה הצפונית לא תנהג בחוכמה. יש לקוות שקים ג'ונג אום ימצא דרך אחרת", אמר טראמפ  לפיוניאנג, וכעבור כמה שעות כיוון איום לכיוון קרקס: "האנשים שם (בוונצואלה) סובלים ומתים. יש בידינו אופציות שונות לגבי ונצואלה, כולל אופציה של התערבות צבאית, אם יהיה צורך".

סוכנויות הידיעות CNN  ורויטר מדווחות כי כשנשאל טראמפ שמא הצהרתו הקודמת בדבר "אש וזעם' נגד קוריאה הצפונית לא היתה מוגזמת, השיב הנשיא: "שטויות, הם עשו זאת לארצנו במשך תקופה ארוכה, שנים רבות והגיע הזמן שמישהו יעשה משהו למען תושבי מדינה זאת (ארה"ב) ותושבי מדינות רבות אחרות. לכן יתכן שהצהרת 'אש וזעם' לא היתה קשוחה דיה".

איומי טראמפ לעבר ונצואלה גרמו להלם במדינה שביבשת אמריקה, ושר ההגנה ולדימיר פדרינו הגדיר את דברי טראמפ כ"מעשה טירוף". טראמפ סירב לשוחח בטלפון עם נשיא ונצואלה ניקולס מדורו.

סוכנות AP מציינת, כי עד מוצאי שבת לא היו שום סימנים לגיוס כוחות צבא משני עברי האוקיאנוס השקט. כל הזמן פועל ערוץ תקשורת דיפלומטי  חשאי ורב חשיבות בין וושינגטון לפיוניאנג וסין, דרום קוריאה ואפילו רוסיה כולן שותפות לשיחות דיפלומטיות. ליתר ביטחון הציבה יפן טילים להגנת מסדרונות האוויר שבהם עלולה קוריאה הצפונית לשגר טילים.

בסיאול בירת קוריאה הדרומית אין שום סימנים לכוננות צבאית או אזרחית. ארה"ב הודיעה, כי נמשכים כסדרם התמרונים הצבאיים המשותפים לצבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית, בהם משתתפים אלפי חיילים משני הצבאות ביבשה, באוויר ובים. ואילו נשיא סין שי אמר לטראמפ בשיחת טלפון כי "הצדדים חייבים לשמור על איפוק ולהימנע מדיבורים העלולים להגביר את המתיחות בחצי האי הקוריאני".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית