בצה"ל מאיצים את בניית המכשול מול עזה: "נהפוך את המנהרות הללו למלכודת מוות לחמאס"

אלוף פיקוד דרום, האלוף איל זמיר, הציג תצלומי אוויר החושפים את הניצול שעושה חמאס במרחב הציבורי בעזה לבניית מנהרות. הוא סיפר על הנחישות להשלים את בניית המכשול מול עזה שמטרתו חסימת המנהרות החוצות לשטח ישראל ואמר "המכשול מול רצועת עזה ייבנה, גם במחיר מערכה מוצדקת"

מתוך תרגיל של חטיבת גבעתי (צילום: דו"צ)

בצה"ל חושפים תצלומי אוויר של תשתיות חמאס שהוקמו במרכזי המרחבים האזרחיים ברצועת עזה, זאת במסגרת פרויקט השלמת בניית המכשול, התת קרקעי, הנבנה בגבול הרצועה. מטרת הפרויקט, בצורת גדר תת קרקעית, היא חסימת והשמדת המנהרות חוצות הגדר לשטח ישראל.
 
בסיור שערך אלוף פיקוד דרום, האלוף איל זמיר, לכתבים צבאיים, הציג הצבא את הניצול שעושה חמאס במבנים ציבוריים כגון בתי ספר, מסגדים ובתי מגורים להסתרת המנהרות שהוא חופר. "אנחנו נהפוך את המנהרות הללו למלכודת מוות לחמאס", אמר האלוף זמיר.
 
הוא הודיע עוד כי בניית המכשול תימשך בכל מקרה "בין אם חמאס ירצה בכך או שלא", והוסיף כי "זהו פרויקט הגנה לגיטימי בתוך שטח ישראל. יש לנו את כל ההצדקה המוסרית והערכית להקמתו".
 
 
האלוף הודיע גם כי המכשול, הקיר התת קרקעי, ייבנה בכל מקרה, "בין אם חמאס ירצה בכך ובין אם לא", כהגדרתו. עוד הוסיף: "הדילמה עוברת לצד השני, לחמאס, שצריך לבחור אם לפתוח במערכה", סיכם האלוף זמיר את דבריו.
 
***
תצלום אוויר: דו"צ

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית