מקור בצבא לבנון: לא מתאמים מהלכים עם סוריה במסגרת המאבק בדאעש

מקורות בצבא הלבנוני הכחישו ידיעות כי הם מתאמים מהלכים עם צבא סוריה בלחימה בפעילי דאעש היושבים באזור הגבול בין המדינות. מזכ"ל חיזבאללה אמר כי "הצבא הלבנוני יתקוף מהצד הלבנוני של הגבול, ואילו חיזבאללה וצבא סוריה יתקפו במתואם מהצד הסורי של הגבול"

נלחמים בדאעש בלבנון (צילום ארכיון: AP)

בלבנון ממשיכים להתמודד עם האיום שמציבים בפניהם פעילי דאעש המוצבים בגבול עם סוריה, באזור צפון לבנון. בסוף השבוע הודיע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי תוך כמה ימים תתחיל מתקפה נגד דאעש באזורי הגבול.

"הצבא הלבנוני", אמר נסראללה, "יתקוף מהצד הלבנוני של הגבול, ואילו חיזבאללה וצבא סוריה יתקפו במתואם מהצד הסורי של הגבול". העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה כתב בשבת כי נוצר תיאום ישיר בין צבאות סוריה ולבנון לקראת המתקפה נגד דאעש. המקור הצבאי הבהיר לסוכנות רויטרס כי צבא לבנון הסתפק עד כה במניעת חדירה של דאעש לתחומי לבנון ובניתוק קווי האספקה של הארגון. סוכנות הידיעות הלבנונית NNA וחיזבאללה הודיעו כי בשבת הפגיז צבא לבנון עמדות של דאעש באזורי ראס בעל בק ואל קע שבצפון לבנון. 

מנגד, בצבא לבנון מכחישים את הדיווחים כי הצבא ישתף פעולה עם צבא סוריה. מקור בצבא לבנון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא יהיו שיתוף פעולה ותיאום בין צבא לבנון לבין צבא סוריה בתקיפות נגד דאעש באזור גבול לבנון-סוריה.

האזור הנדון נמצא בקרבת העיר ארסל, בצפון לבנון. כיום משמשת העיר כמקום מקלט לעשרות אלפי פליטים סוריים שברחו מאזורי הקרבות ומפעילי דאעש שכבשו את השטח בסמוך לגבול. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית