"צה"ל רוכש בארה"ב כטמ"מ-רחפן רב-מנועי המסוגל להפעיל מקלע או משגר-רימונים"

אתר DEFENSE ONE מדווח כי צה"ל רוכש מחברה אמריקנית כלי טיס אוטומטי המסוגל לשאת ולהפעיל מקלע, משגר רימונים וכלי נשק אחרים. הכלי מיועד ללחימה בשטחים עירוניים

הכלי TIKAD (צילום: דיוק רובוטיקס)

צה"ל רוכש בחברה אמריקנית כלי טיס אוטונומי, מעין כטמ"מ או רחפן המסוגל לשאת ולהפעיל מקלע, משגר רימונים וכלי נשק אחרים. הכלי מיועד בעיקר ללחימה בטרור בשטחים עירוניים, לחימה אורבנית.

היצרנית של הכלי  TIKAD  היא חברת DUKE ROBOTICS  מפלורידה, וגם צבא ארה"ב מתעניין בכלי החדש. האתר DEFENSE ONE מציין כי הכטמ"מ הזה הוא בבחינת פריצת דרך בעולם הרובוטים האוויריים התוקפים.

אחד ממייסדי חברת דיוק רובוטיקס הוא אל"מ רזיאל (רזי) אטואר, המתואר על ידי כתב DEFENSE ONE כמי ששירת 20 שנה בצה"ל והוא קצין מילואים בכוחות המיוחדים של צה"ל. הוא הקים את החברה ב-2014 יחד עם מהנדס-צנחן מומחה לרובוטים ועוד חבר מהשירות הצבאי. אטואר, שהשתתף במלחמות ישראל, אמר לכתב האתר כי "נמאס לו" לראות את חבריו נהרגים בקרבות רחוב ואזרחים הנפגעים  אף הם בלחימה אורבנית. לדבריו, "חוליות קטנות של אויבים פועלים באזורים מאוכלסים בצפיפות באזרחים, המשמשים כמגן אנושי, וכך אתה מאבד אנשים".

מכאן שקדו אנשי חברת דיוק רובוטיקס על פיתוח הרובוט האווירי TIKAD, המופעל מרחוק, מתאים לפעולה ברחובות ערים, רובוט קטלני שימלא את מקומם של חיילים או שוטרים בפעילות קרבית. הכלי שהם פיתחו TIKAD הוא בעל מערכת ייצוב השומרת את הכלי יציב באוויר עם יכולת חופש תנועה של שש מעלות ויכולת לטעון את המקלע וגם להפעיל מצלמה. אטואר מסביר כי ניתן להתקין בכלי כמה סוגי חימוש וכלי ירי במשקל כללי של כ-10 ק"ג. בגלל המבנה המיוחד של הכלי ורמת ייצובו,  הירי הוא מדויק.

עוד מוסר DEFENSE ONE  כי בשנת 2015 ערכו כוחות מיוחדים של צה"ל ניסויי ירי של כלי קודם שפותח בחברת דיוק רובוטיקס. הירי היה מוצלח, אולם הכלי מסוגל היה לשהות באוויר חמש דקות בלבד. עתה רוכש צה"ל מספר לא ידוע של הכלים המתקדמים מדגם  TIKAD, וגם צבא ארה"ב מגלה בו עניין.

חברת דיוק רובוטיקס נמצאת בפלורידה, לא הרחק מפיקוד המבצעים מיוחדים של צבא ארה"ב וממפקדת פיקוד מרכז של צבא ארה"ב. 

בדובר צה"ל ביקשו שלא להגיב לפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית