הקונגרס האמריקאי רוצה לסדר את ניהול חולשות 'יום אפס' בקהילת המודיעין של ארה"ב

By United_States_Capitol_-_west_front.jpg: Architect of the Capitolderivative work: O.J. - United_States_Capitol_-_west_front.jpg, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17800708

חוק מדיניות המודיעין (H.R. 3180) המאשר כספים עבור ה- CIA, סוכנות הביון לביטחון לאומי, הסוכנות לביטחון לאומי ותוכניות אחרות עובר בדרך כלל מדי שנה בשוליים דו-מפלגתיים רחבים. אולם, מסתבר כי השנה המסלול הכמעט אוטומטי הזה כשל בזכות הדמוקרטים. כך לפי דיווח של thehill.com.

הצעת החוק FY18 Intelligence Authorization Bill עברה בתחילת חודש זה בהצבעה אנונימית בועדת שירותי המודיעין של הקונגרס. נדגיש כי מדובר בהצעת חוק שהיא הרשאה לשימוש בכספים הניתנים לשירותי הביון. מטרתה לקבוע לאן ילך הכסף. 

"תהליך התקציב הפדרלי מתרחש בשני שלבים: הקצאות ואישורים. זהו שטר הרשאה, אשר מגדיר כיצד קרנות פדרליות צריכות או לא צריכות לשמש. עם זאת, ההרשאות נעשות בדרך כלל לשנים פיסקליות בודדות (1 באוקטובר עד 30 בספטמבר של השנה הבאה), אך הן מתחדשות לעתים קרובות בחוק הבא", מסביר אתר govtrack.us.

הצעת החוק עוסקת בין היתר בנושאים הבאים: בחקירה שביצעו שירותי המודיעין סביב החשד להתערבות רוסיה בבחירות האחרונות בארה"ב. באיומים עתידייים על הבחירות בארה"ב ובפעילות הכלכלית שמנהלת רוסיה נגד ארה"ב. כמו גם בהדלפת מידע מסווג, בניהול חולשות 'יום אפס' בממשלה ובסיכון הטמון בהשקעות זרות בארה"ב.

ציטוטים מהצעת החוק

"לא יאוחר מ -60 יום לאחר מועד חקיקתו של חוק זה, יגיש מנהל המודיעין הלאומי לוועדות המודיעין של הקונגרס דו"ח ובו הערכה אנליטית של הקמפיינים המשפיעים ביותר של רוסיה, אם בכלל, שנערכו במשך שלוש שנים בתקופה שקדמה למועד חקיקתו של חוק זה, כמו גם את המשמעויות המשמעותיות ביותר הנוכחיות או המתוכננות של רוסיה, אם בכלל", נכתב בסעיף 501 להצעת החוק.

"כפי שנקבע בפסקה (2), עבור כל בחירות פדרליות, מנהל המודיעין הלאומי, בתיאום עם תת מזכיר לביטחון המודיעין של המודיעין וניתוח ומנהל הלשכה הפדרלית לחקירות, יהיה זמין לציבור באתר אינטרנט דו"ח מייעץ על ביון זר ואיומים ברשת האינטרנט על מערכות הבחירות למשרדים הפדרליים. כל דוח כזה יכלול, בהתאם להגנה על מקורות ושיטות", נכתב בסעיף 502.

"לא יאוחר מ -60 יום לאחר מועד חקיקתו של חוק זה, יגיש מנהל המודיעין הלאומי, הפועל באמצעות המודיעין הלאומי למימון איומים, לוועדות המודיעין של הקונגרס דו"ח ובו הערכה על מימון פעילות האיומים על ידי הפדרציה הרוסית", נכתב בסעיף 503.

"לא יאוחר מ -180 יום לאחר מועד חקיקתו של חוק זה, יגיש מנהל המודיעין הלאומי, בהתייעצות עם ראשי גורמי קהילת המודיעין שנקבעו על-ידי המנהל, לועדות המודיעין של הקונגרס דו"ח על תפקיד המנהל בהכנת חומרים אנליטיים בקשר להערכה על ידי הממשלה הפדראלית של סיכוני הביטחון הלאומי הקשורים להשקעות זרות פוטנציאליות בארצות הברית", נכתב בסעיף 605.

"לא יאוחר מ 180 יום לאחר מועד חקיקתו של חוק זה, יסקור המפקח הכללי של קהילת המודיעין, ביחס לתקופה של 3 שנים שקדמו למועד הסקירה, את התפקידים והאחריות של מרכיבי קהילת המודיעין בתהליך של הממשלה הפדראלית על מנת לקבוע אם, מתי, כיצד, ולמי מידע על פגיעות שאינה ידועה לציבור ישותף או ישוחרר לישות לא-פדרלית או לציבור", נכתב בסעיף 608.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית