מועמד טראמפ למזכיר הצבא האמריקאי: בכיר מחברת ריית'יון

נשיא ארה"ב הודיע על כוונתו למנות את מרק אספר, בכיר בחברת ריית'יון, לתפקיד מזכיר הצבא במשרד ההגנה האמריקאי. לטענת הנשיא, ניסיונו העשיר בצבא ובחברות ביטחוניות יסייע להמשך הקשרים במערכת הביטחון האמריקאית. המינוי טעון את אישור הסנאט

חיילים אמריקאים (צילום: AP)

מזכיר הצבא הבא (ARMY SECRETARY) של ארה"ב יהיה כנראה מרק אספר (Esper), המכהן כיום כסגן נשיא לענייני קשרים עם הממשל בחברת ריית'יון.ההעיתון 'וושינגטון אגזמינר' דיווח שהנשיא טראמפ בחר באספר לתפקיד, בטענה כי יביא עימו לבית הלבן ולפנטגון ניסיון רב בנושאי התעשיות הביטחוניות והצבאיות בארה"ב. מדובר בתפקיד בתוך משרד ההגנה האמריקאי.

מרק אספר היה קצין בדרגת קולונל בצבא ארה"ב, בוגר האקדמיה הצבאית ווסט פוינט, שירת בצבא יותר מעשר שנים, כולל בעיארק במהלך מלחמת המפרץ הראשונה. אחרי שחרורו מונה לתפקיד עוזר שר ההגנה בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש ומילא מספר תפקידים בוועדות לענייני צבא וביטחון בבית הנבחרים. מינויו עדיין טעון את אישור הסנאט. 

זהו הניסיון השלישי של הנשיא טראמפ למנות מזכיר לענייני הצבא (תפקיד במשרד ההגנה האמריקאי אשר מטרתו היא לפקח על נושאי הצבא האמריקאי בתוך המשרד), לאחר ששני המועמדים הקודמים פרשו במהלך שימועי האישור בסנאט. המינוי שהוכרז מצטרף לאישור הסנאט בשבוע שעבר את מינויו של סגן מזכיר ההגנה האמריקאי החדש, פטריק שנהאן, לשעבר בכיר בחברת בואינג.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית