רפאל ותעשייה אווירית מתמודדות על פרויקט סייבר בארגנטינה

bigstockphoto.com

הסיפור התחיל כאשר תכנית הפיתוח של האו"ם - UNDP - פרסמה פרויקט שהיא רוצה לממן עבור חיזוק ההגנה בסייבר של ממשלת ארגנטינה. למכרז ניתן השם UNDP Project ARG / 12/012 והוא מנוהל בארגנטינה אצל המשרד למודרניזציה.

מטרת המכרז כפולה - להקים CERT לאומי ולחזק את ההגנה בסייבר של חוות שרתים לאומית בשם Benavidez Data Center. חוות שרתים זו משמשת את חברת הטלקו הארגנטינית ARSAT. ההצעות למכרז הוגשו לארגנטינה עד סוף מאי 2017. בינתיים לא הוכרז זוכה. במכרז משתתפות חברת אלתא ורפאל הישראליות.

לפי אתר infobae.com מדובר בפרויקט בסדר גודל של כ-20 מליוני דולרים. במקביל למכרז, ארגנטינה הקימה גם ועדה משותפת למשרד למודרניזציה, משרד הביטחון ומשרד המשפטים. תפקיד הועדה המשותפת הוא לחזק את ההגנה על התשתיות הקריטיות במדינה. "הועדה תשאף לתאם מאמצים לפתח אסטרטגיה לאומית של אבטחה מקוונת שתכתיב סדר עדיפות להתפתחות של הכלכלה הדיגיטלית", כך על פי מקורות של Telam.

מכרז ההגנה בסייבר של ארגנטינה מגיע על רקע פרשה שמתנהלת בחודשים האחרונים שבסופה התפטר האחראי על התשתיות הקריטיות במדינה מטעם משרד המודרניזציה. פרשה שהחלה בינואר 2017 עם הדלפה ממשרד הביטחון הארגנטיני על ידי האקר בשם LaGorraLeaks. ההדלפה כללה מסמכים של המודיעין הארגנטיני שנגנבו מחשבון של שרת הביטחון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית