ארה"ב מחפשת שינוי משטר באיראן

James Mattis / https://en.wikipedia.org/wiki/File:170127-D-GY869-031_(32181624010).jpg

שינוי המשטר יהיה הכרחי לפני שארה"ב ואיראן יכולות להיות ביחסים חיוביים באופן משמעותי, אמר שר ההגנה ג 'יימס מאטיס בהרצאה נדירה.

"עד שהאיראנים יוכלו להיפטר מהתיאוקרטיה הזו, החבר'ה האלה שחושבים שהם יכולים להגיד לאנשים גם אילו מועמדים הם מקבלים. זה יהיה מאוד מאוד קשה", אמר מאטיס לתיכון האי מרסר איילנד בראיון נדיר ומיוחד.  שיפור היחסים עם איראן יהיה קשה במיוחד, לדברי מטיס. הוא ציין כי כל התקרבות פוטנציאלית תהיה קשה משום שאיראן אינה באמת דמוקרטיה.

מאטיס ציין כי המשטר האיראני הוא "הבעיה הגדולה ביותר שלו" בזמן שהוא פיקד על הפיקוד המרכזי של ארה"ב. כאשר היה בפיקוד, הוא לא היה מודאג מעימות עם המשטר האיראני, לאחר שחיפש תגובת תגמול מול איראן לאחר שסיפקה טילים למורדים העיראקיים הנלחמים בחיילי ארה"ב ב-2011. התקיפה של מאטיס מעולם לא התרחשה, שכן הצעתו סורבה על ידי הנשיא אובמה.

היום, לדבריו, כולם במזרח התיכון, מתל אביב לקהיר, אמרו לו שאיראן ממשיכה להיות בעיה רצינית. הוא הוסיף כי השפעתה הממאירה של איראן סייעה בשמירה על הדיקטטור הסורי, בשאר אל-אסד, בשלטון ותדלקה את המצב בתימן על ידי אספקת טילים בליסטיים למורדים החותיים והיא גם ממשיכה לרצוח את העם שלה.

"העם האיראני הוא לא הבעיה", אומר מאטיס, "העם האיראני בהחלט לא הבעיה, זה המשטר ששולח סוכנים בסביבה לרצוח שגרירים בפקיסטן או בוושינגטון. זה המשטר שמספק טילים לחיזבאללה הלבנוני או לחותים בתימן ".

מקור: dailycaller.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית